Jump to content

Svensk Locost Racing 2006


Rune Næss

Recommended Posts

Da har vi sett på 2006 sesongen og gjort noen forandringer som kan gjøre det enklere å komme igang med eksisterende matriell. Oppjustert regelverk for 2006 er lagt på plass under teknisk regelverk og her er noen små justeringer gjort som følge av forandringer i Norge og Danmark. (Forandringer i uthevet tekst). Men i tillegg til det, så er det gitt en dispans for bruk av biler med delt bakaksel og dedion aksel. Dette ut i fra at vi i de andre landene har blitt enig om at dette skal diskuteres foran 2007 sesongen, da fler og fler kit blir basert på delt bakaksel.

Svensk Mesterskap 2006

I 2006 skal Danskene kjøre et løp på Sturup og så vil jeg arrangere et løp i Sverige som den Svenske delen av Scandinavian Master. Dette er da to løp som vi bli tellende i et eventuelt Svensk mesterskap, og så ser ledningen i Locost Sweden på muligheten for å arrangere et tredje løp. Dette tredje løpet behøver ikke være et licensiert racing løp, men kan f.eks være et konbane løp som er åpent for alle.

Jeg håper dette gir muligheter for flere til å kunne realisere sine racingtanker og at vi kan få i gang en Locost serie i Sverige.

Rune

Link to comment
Share on other sites

Mycket bra jobbat rune med detta att kunna få in oss svenskar i serien. :notworthy:

Kan ta lite tid men det börjar röra på sig i dom svenska leden.

Själv så ska jag bygga ett Mc Sorley bokchassie till med R1 motor i för att tävla med,

har 2 st motorer liggande en -98 och en- 99, tyvärr så har vi blivit uppsagda från vår verkstad :( och vi letar ny lokal så det verkar som 2006 är förlorad både vad gäller Racing och min Locostbil.

Caper :)

Link to comment
Share on other sites

Om nu det skulle bli svenska bilar i Norska Locosts serien är det då mening att bilarna skall ha svensk vagnbok ? och regler enligt GT

Sen för står jag inte det där med SFRO ? måste ha blivit fel det före kommer inte in någon bilsport gren att dom besiktigar vad skall då regbesiktnings männen hitta på.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere kunne vi ta poeng i de forskjellige mesterskap, slik at hvis en svensk bil stilte til start i Norge så ville denne tapoeng i Norsk mesterskap. Men nå har FIA kommet med nye regler som gjør at dette ikke er mulig. Vi har dog en avtale som sier at når vi kjører løp så er det første mann over mål som står øverst på pallen, uansett nasjonalitet. Men man får kun poeng i nasjonale mesterskap som har tellende runde på det aktuelle løpet. Det vil si at svenske biler kun kan ta poeng i svensk mesterskap og Scandinavian Master.

Når det gjelder dette med SFRO så har jeg forklart det veldig mange ganger, men tar det en gang til. Ingen får stille til start med en hjemmebygd ramme uten at sveisingen på denne er besiktiget av en fagmann. Den som har sveiset rammen kan være Sveriges beste sveiser med allverdens sertifikater, men er uansett innhabil i spørsmålet rundt godkjenning av sveisingen.

Jeg sitter i Norge og prøver å få til et opplegg i Sverige og den eneste innstansen jeg vet om i Sverige som kan gjøre en slik kontroll er SFRO. Men jeg har sagt det flere ganger at Locost Sweden står fritt til å erstatte dette ved å oppnevne en egen kvalifisert godkjenningsmann.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...