Jump to content
Sign in to follow this  
Rune Næss

Forslag til årsmøtet

Recommended Posts

Innkomne forslag til GF 2006

Forslag.1

Forslagsstiller - Karl Petter Elvestad

Nåværende tekst:

1. Konkurransebil.

Som Konkurransebil godkjennes alle Super Seven biler som oppfyller dette reglemang, og er innført på klassens infoliste. For å komme på infolisten må ikke bilen på noen områder, som kan medføre konkuransemessige fordeler, avvike fra tegningene og materialvalget i boken. Interne mål på rammen kan avvikes så lenge den totale bredden overholdes og akselavstanden er mellom 2250 og 2350 + - 15mm. Biler bygd etter Svensk og Dansk regelverk kan benyttes

Forslag:

Forslag til endret tekst: Interne mål på rammen kan avvikes så lenge den

totale bredden overholdes og akselavstanden er mellom 2250 og 2350 (eller

hva som egentlig er ment).

Begrunnelse:

Presisering av mål, vag beskrivelse av hva som menes.

==================================================================

Forslag.2

Forslagsstiller Kjell Otto Johansen

6.1 Følgende endringer er tillatt:

Topplokkets kanaler kan fritt bearbeides. Ventilenes diameter kan økes, kamaksel, løftere, støtstenger,

ventilfjærer, ventiler og hetter er fritt, tillegg av materiale er ikke tillatt. Kompresjonen kan endres ved at blokk og topp bearbeides. Stilbart kamdrev er tillatt. Det kan ikke blandes deler fra forskjellige

motortyper. Sylinderne kan fritt borres innenfor det originale sylinderforingene tillater.

Stemplene er frie. Originale råder og veivaksel kan bearbeides. Svinghjulet er fritt. Clutchen er fri.

Bytte av komponenter som ikke påvirker effekten, men som er nødvendig for å oppnå bedre driftsikkerhet er tillatt. Motorens smøresystem er fritt, oljepumpens kapasitet og trykk er fritt, utforming av bunnpannen er fri, og det er tillatt å montere ekstra oljekjøler. Accusump og tørrsump er tillatt. Skruer og bolter kan fritt byttes ut. Ved åpen veivhusventilasjon er oljeoppsamler på minimum 2 liter påbudt.

=========================================================================

Forslag.3

Forslagstiller Karl Petter Elvestad

Nåværende tekst

6.4 Innsugningssystemet

Originalt system og systemtype samt spjelldiameter som er levert til motoren må beholdes, men kanalene kan bearbeides, rør/slanger som forbinder luftmengdemåler med spjellhuset er fritt. Chipstrimming eller på annen måte endring av bensinmengde er fritt. 4 spjells innsprutnings-system er forbudt. Det er tillatt å bytte ut innsugsystemet med 2 doble forgassere med separate innsugningsrør. Maksimal halsringdiameter ved 2 doble forgassere er 38mm pr. forgasserløp

A)

Angående 6.4 Innsugningssystemet.

Forslag til endret tekst:

Det er tillatt å bytte ut innsugsystemet med

forgassere med separate innsugningsrør. Maksimal halsringdiameter ved

forgassere er 38mm pr. forgasserløp. Benyttes forgassere uten halsringer, er

maksimal spjelldiameter 38mm.

Begrunnelse:

Altså fjerne "2 doble" for å ha friere utvalg av forgassere,

mest nærliggende å tenke på motorsykkelforgassere. Dette blir brukt bl.a i

bilcross og på hjemmebygde biler utenlands, og bør derfor være i god Locost

ånd.

B)

Angående 6.4 Innsugningssystemet.

Dagens tekst: 4 spjells innsprutningssystem er forbudt.

Forslag til endret tekst: 4 spjells innsprøytingssystem er tillatt, men

maksimal spjelldiameter er 38mm.

Begrunnelse:

Tilgang på systemer og deler fra MC er økende og prisene

synkende. Dersom Forslag 1 faller i god jord, vil dette være en naturlig

utvikling.

===================================================================

Forslag.4

Forslagstiller Karl Petter Elvestad

Nåværende tekst

17. Transponder

Transponder skal være montert på siden av dashbord dekslet, 15cm fra dekselets forkant.

Forslag :

Transponder skal være montert på siden av dashbord

dekslet, 15cm fra dekselets forkant til transponderens forkant.

Begrunnelse:

Presisering av mål. Mål kan selvfølgelig være fra senter eller

bakkant, avhengig av hva som er praktisert i dag.

===================================================================

Forslag.5

Forslagstiller Styret

Forslag Dekk

I 2006 kjøres det med Yokohama 048 Soft. De som har dekk i gummiblanding medium kan bruke disse til de er utslitt.

===================================================================

Forslag.6

Forslagsstiller Styret

Forslag Navneendring

Det foreslås og skifte navn på klubben og serien. N7CC / Norsk Seven Car Club

Seven Racing

Forslag.7

Forslagstiller Styret

Tilpassning Danmark

Enhver form for regulator eller fjernbetjening av motorens tilbehør fra copit er forbudt.

Dette plasseres i 6.7-Elekrisk

Begrunnelse:

Dette står i det Danske regelverket og blir også aktualisert hos oss hvis vi nå får stående start i 2006.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Förslag 2 är farligt. I Grupp H, rally är det så och kostnaderna har fullkomligt skenat i väg. Å andra sidan har effekten ökat massor. Ford Pinto med 250-270 hkr förekommer. Topplocket till en sådan kostar 80.000 SEK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...