Jump to content

Coilovers


super "8"

Recommended Posts

Vis av erfarenhet så skall man vid köp av coilover vara extra observant på dess bussningar. Efter lite inspirerad körning kan dessa krypa ihop :mad: .

Jag håller numera på att byta ut mina bussningar på mina Gaz mot egna i polyuretan.

Jag tror att allra bäst är att ha coilover med uniballs i ändarna.

Link to comment
Share on other sites

Du kan prova med G-Partners i Karlstad, http://www.gpartners.se.

De är grossister och levererar egentligen bara till återförsäljare, men byggare i Karlstad har lyckats köpa Spax-dämpare till bra priser.

Pontus Mörth, inte helt obekant misstänker jag, jobbar där som säljare, 054 619 363. Prata annars med Kjell-Åke (VD), han är själv bilbyggare/renoverare (Jaguar) och mycket trevlig att ha att göra med.

Dala7 m.fl. tror jag köper dämpare hos G-Partners, och som privatperson kan leveranstiden ibland bli lång eftersom företagskunderna (naturligtvis) prioriteras.

Hälsningar,

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Skall man inte köra så mycket är säkert uniballs bra, men för en bil som skall brukas, och dessutom på gatan så får överkommliga uniballs en allt för kort livslängd. b ra bussningar håller så mycket bättre än uniballs.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Väcker en gammal tråd...... nu när dollarn är så låg undrar jag om nån vet av några amerikanska dämpare? Har en jobbarkompis som varananvecka-pendlar och han skulle nog kunna ta hem ett par dämpare....

/Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...