Jump to content

MK Indy eller Westfield SEiW


Lars Wennberg

Recommended Posts

Som MK byggare och part i målet så har jag fått dessa intryck efter också sett Concos Westfield Seight bygge vid några tillfällen.

Ser man till ramen i material, svetsning utförande så är det ingen större skillnad. Där blir man positivt överraskad av Indyns kvalitet. När det gäller förberedda fästen i Indyn så satt allt där det skulle sitta för mig. Behövde inte göra om något på ramen. Å andra sidan så gjorde jag allting standard.

Det som verkligen skiljer är kvalieten på glasfibern. Jag tyckte att karossen till min Indy verkligen var bra gjord. Visserligen så var den inte perfekt i passformen på sina ställen och man får justera lite.

Men glasfibern till Concos Westfield var betydligt bättre, en helt annan dimension.

Sen beror det ju på om man ska ha glasfiberkaross eller aluminium till bilen.

En annan fördel med Westfield är det faktum att dom finns representerade i sverige av www.roadster.se.

Men man nog räkna med att det nästan gäller dubbla antalet kronor för ett bygge i slutänden.

Bäst är nog att se både en Indy och en westfield i verkligheten och själv avgöra vilken som passar bäst.

Link to comment
Share on other sites

Kan bara säga att man får oerhört mycket för pengarna i ett MK-kit, och lättbyggt!

Tittar man på westfield så verkar det finnas så mycket extra fina tillbehör till dessa om man har en plånbok som passar ;)

Westfield är nog ett strå vassare men kostar som sagt mer!

Men vi ångrar inte vårt val som föll på Mk... Lättbyggd, Bra kvalitet,

Färdiglackat chassi, Bra passform på alla plastdetaljer som finns i många olika

färgval , ombyggd styrväxel,spindlar fram och kardan mm! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...