Jump to content

luft filter till mc motor


anton

Recommended Posts

Hej är det någon som vet vart man kan hitta luftfilter som är lite snyggare än orgenalburken till honda blackbird motorer.jag vet inte om man skulle kunna tillverka en själv för jag har hört att mc motorer med sprut kan gå råttså kast om man ändrar burken?

Link to comment
Share on other sites

Disse luftfilter kittene er stort sett til forgassermotorer. Og jeg husker ikke navnet på levrandøren sånn på sparket. Det jeg har gjort på min bil er at jeg har rotert filteret 180 grader. Forgasserne sitter skrått og bunnen på luftfilteret er skrått motsatt vei. Når jeg så snur det, så blir disse samme vei og luftfilteret legger seg da ned mot motoren og blir mye lavere. Om dette går på blackbirden er jeg usikker på, men det er verdt et forsøk. Jeg har da tettet det orginale lutftinntaket og lagt en slange innvendig i bilen som løper ut i grillen.

På det vedlagte bildet så ser du min bil fremst med orginal luftfilter boks. Det er ikke mye som stikker opp av panseret lenger. Luftinntaket ser du i grillen. Bak ligger Audun og han har forgassermotor med det tidligere omtalte luftfilterkittet.

post-58-1129817022.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eftersom det inte direkt är ovanligt med trimmning av denna typ av motorer så borde det finnas kunskap om hur man mappar om insprutet.

så bygg det insug du vill ha, och mappa om sprutet efteråt, så det stämmer.

Alternativt skaffa annan styrenhet som är enkelt mappningsbar, exempelvis MegaSquirt eller VEMS.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...