Jump to content

En bra och en dålig nyhet


niklas

Recommended Posts

Hej alla!

Som ni ser har en del ändrats här. Min domän har blivit överflyttad till en ny server. I samband med det slutade den gamla versionen av diskussionsforumet att fungera som det ska. Att det skulle bli så är något jag inte visste om. Det går fortfarande att nå det gamla forumet via nedanstående adress, men det kommer det bara attt göra i ungefär en vecka. Sedan är allt borta. Jag ska försöka att rädda diskussionerna på något sätt under den tiden så att det går att läsa det som har skrivits fram till nu.

http://209.15.101.196/locost/UltraBoard.cgi

Det var den dåliga nyheten. Den goda nyheten har ni redan sett. Det är den här forumplattformen. Jag tycker att den är mycket bättre än den gamla. Den är snabbare, lättare att administrera, har fler möjligheter och bygger på en databas som det går att komma åt (MySQL). Jag hoppas att ni också ska uppleva detta som en förbättring även om det inledningsvis är lite tråkigt att vi inte får med oss de gamla diskussionerna hit. Det finns säkert något som var bättre med den gamla plattformen men så är det nästan alltid.

Användaruppgifterna går inte heller att flytta över på något smidigt sätt. Alla måste därför registrera sig som medlemmar igen i detta nya forum. Om det är någon som har problem med detta får ni gärna höra av er så ska jag göra vad jag kan för att hjälpa er.

Vänliga hälsningar

Niklas

Link to comment
Share on other sites

>Jag ska försöka att rädda diskussionerna på något sätt under den tiden så att det >går att läsa det som har skrivits fram till nu.

Dett är ett bra tillfälle för oss att börja jobba ordentligt med "svenskalocostboken"

>Användaruppgifterna går inte heller att flytta över på något smidigt sätt. Alla >måste därför registrera sig som medlemmar igen i detta nya forum. Om det är >någon som har problem med detta får ni gärna höra av er så ska jag göra vad jag >kan för att hjälpa er.

Ingetingt är omöjligt med datorer :D

Jag har en polare som jobbar som UNIX-guru, kan hör med honom om han kanske han ordna något sätt att konvertra databaserna

Link to comment
Share on other sites

Kul med en uppdatering, hoppas att det inte tar för lång tid innan folk skaffar sig nya användare :)

Måste ju finnas några som man kan fråga när man behöver hjälp :D

Låter bra med svenskalocostboken, hoppas att det blir gjort bara så att all information inte går åt skogen.

Link to comment
Share on other sites

Jag håller på och räddar de gamla diskussionerna. Det som är sparat än så länge finns här:

Gammalt Locostforum

Det tar en del tid eftersom varje sida måste sparas manuellt med klip-och-klistra. Det är bara själva diskussionerna som sparas så alla andra länkar kommer att vara trasiga.

Vänliga hälsningar

Niklas

Link to comment
Share on other sites

Nu lägger jag in de sista sidorna från det gamla forumet. Det här jobbet gör jag inte om igen. Det har tagit i stort sett hela dagen.

Nu ska jag försöka att ordna så att de bifogade filerna går att komma åt också.

Vänliga hälsningar

Niklas

Link to comment
Share on other sites

Inte för att jag vill vara sån, men funkar det att söka i de gamla inläggen? Tycker inte det verkar så.

Vad låg det gamla forumet i för databas?

/Göran

Link to comment
Share on other sites

Visst går det. Ska de ligga under någon egen rubrik eller bland "privata sidor"? Om jag missar någon sida får ni gärna säga till så lägger jag till den.

Vänliga hälsningar

Niklas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...