Jump to content

Licenskurs


riek

Recommended Posts

Jag håller med er om det här med licenskurs. Det var en av de frågor som jag tyckte hade hög prioritet när vi startade klubben.

I kväll skall jag på ett motorsportrealiterat möte, där det sitter med en kille som just sysslar med utbildning för Svenska bilsportförbundet. Jag har snackat med honom tidigare och då sa han att han kan ställa upp gratis. Jag hoppas att han inte har ändrat sig på den punkten. Jag kan ta ett nytt snack med honom när vi ändå träffas om det är OK för er.

Jag tycker att man skulle ha det i samband med en Trackday av något slag, någonstans där vi kunde köra ett race som "examensprov". :racesmile:

Då kanske det blir svårt att hinna med till 30/9 i.o.f.s. :(

Men en kurs det är jag klart för. :D

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med er om det här med licenskurs. Det var en av de frågor som jag tyckte hade hög prioritet när vi startade klubben.

I kväll skall jag på ett motorsportrealiterat möte, där det sitter med en kille som just sysslar med utbildning för Svenska bilsportförbundet. Jag har snackat med honom tidigare och då sa han att han kan ställa upp gratis. Jag hoppas att han inte har ändrat sig på den punkten. Jag kan ta ett nytt snack med honom när vi ändå träffas om det är OK för er.

Jag tycker att man skulle ha det i samband med en Trackday av något slag, någonstans där vi kunde köra ett race som "examensprov". :racesmile:

Då kanske det blir svårt att hinna med till 30/9 i.o.f.s. :(

Men en kurs det är jag klart för. :D

Eddy

Det tycker jag skulle vara mycket intressant. Hör gärna efter med honom igen :)

Link to comment
Share on other sites

Jag ska ner om en halvtimma på ett möte...jag kommer med ett prel. inlägg om nå´ra timmar som säger vad min ev. "lerare" säger om att hålla kurs med oss.

Men till dig Riek: är du helt inställd på att gå den här kursen den 30de (tror jag det var) så tycker jag du skall göra det. Ifall nå´t kommer imellan så att den utbildning som jag funderar på inte kan köras. Som sagt jag hör av mig om nåra timmar.

Eddy :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har haft ett snack med min kompis om licens. Han har auktoritet att skriva ut ett "förarintyg" efter en teoretisk kurs, som ger eleven rätt att ta det praktiska provet under tävlingsliknande förhållanden.

Det betyder att vi måste försöka få ett samarbete med t.e.x. Attitude eller någon annan förening så vi kan hyra in oss på en timma eller så för att köra ett tävlingsliknande lopp. ( Den kostnaden skulle klubben kunna stå för.) När det loppet är kört och godkänt så är det "elevens" omdöme som avgör om han eller hon skall söka licensen som de har rätt till.

Det var på det här sättet jag uppfattade det hela.

Då skulle en licens inte behöva kosta mer än några hundralappar (200 till 300Kr.)

Billigar än så kan man nog inte lösa det här på. :racesmile:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Var kursen skall gå har vi inte diskuterat; det kan väl vara nå´t som vi får fundera på. Mitt inlägg på den här tråden var bara ett sätt att se om det finns intresse och så vill jag visa på möjligheten att man an göra det billigare än vad som nämnts tidigare. Det är oxå ett tillfälle för klubben att få in en programpunkt som kan vara både trevlig och ge medlemmarna "tillbaka" en del av medlemsavgiften.

Vad som är viktigt i det här upplägget är att vi kan få hyra in oss, en eller ett par timmar kanske sent på eftermiddagen, när någon annan klubb har en trackday. :racesmile: Då brukar ju aktiviteten avta som bekant.

Hoppas det är OK att jag inte kan ge besked i den här frågan i dag, låt oss jobba lite på det i styrelsen som naturligt är tacksam för förslag och tips.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Var kursen skall gå har vi inte diskuterat; det kan väl vara nå´t som vi får fundera på. Mitt inlägg på den här tråden var bara ett sätt att se om det finns intresse och så vill jag visa på möjligheten att man an göra det billigare än vad som nämnts tidigare. Det är oxå ett tillfälle för klubben att få in en programpunkt som kan vara både trevlig och ge medlemmarna "tillbaka" en del av medlemsavgiften.

Vad som är viktigt i det här upplägget är att vi kan få hyra in oss, en eller ett par timmar kanske sent på eftermiddagen, när någon annan klubb har en trackday.  :racesmile: Då brukar ju aktiviteten avta som bekant.

Hoppas det är OK att jag inte kan ge besked i den här frågan i dag, låt oss jobba lite på det i styrelsen som naturligt är tacksam för förslag och tips.

Eddy

Mycket bra Eddy

Vi säger väl att det kommer upp i egen tråd när det blir aktuellt och dessutom så läggs det ut på hemsidan så att ingen ska missa det.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att vi är 3 st här ifrån som vill bli utbildade i att ha skjoj....

vi finns i det forna Skaraborg...

mvh Mats

ps..håller på att flytta in i ett nytt garage...ds

Det verkar som att det blir stor anslutning till den här kursen.

Grattis till det nya garaget Bossen.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Oj Vad sugen man blir, har inte förnyat min licens och bäst före datumet har gått ut :blink:

Vet någon om det stämmer att de här sk pr-licenserna som man kan lösa vid ett engångstillfälle (ex. bilsport en dag på racerbanan) bara gäller vid ett tillfälle per år.

1 April känns lite halvtufft, även fast jag bara har att rulla ut bilen och köra, men 1 April t o m vi i 08 området har nästan en halvmeter snö.

Men man kanske skulle ta Audin i stället. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...