Jump to content

Tillverkarintyg ram Mk Indy


Mats W

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som har kvar tillverkarintyget på ramen från Mk och kan tänka sig att skicka över en kopia till mig.

Har varit i kontakt med MK och de hävdar att ingen tidigare begärt att få in en material spec. på en ram. Detta kan väl inte stämma?

mvh

Mats W

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har samma probllem och jag har mailbombat dom ,men fortfarande inget .Men jag skall försöka att beställa lite grejer från dom men bar på vilkoret att dom sänder med ett intyg så jag får se hur det går. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

De var faktiskt en ny stjärna som hette Charlie som svarade på mitt mail från Mk. Han var i alla fall ny för mig.

Men visst är det lite dålig stil att de svarar att de aldrig fått en liknande förfrågan tidigare när man vet att andra svenska byggare redan fått intyg.

Mats W

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Var snälla och gör inte det. Det kan försvåra för oss att i framtiden besikta färdiga ramar. För hur skall SFRO värdera ett intyg som fins fritt för nedladning på nätet.

Tycker

Michael W

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Ja, det hade väl varit det smidigaste om du kunde Michael. :)

Då finns det ju en "representant" för MK här som kan gå i god för

att material och egenskaper är dom rätta och följer de svenska

kraven.

Då kan ju SFRO ta kontakt med dej om det skulle vara några oklarheter

angående pappers hanteringen runt MK ramarna.

Visst vore det smidigast för alla parter ! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har också "mailbombat", men utan resultat. Jag har ett par bärarmar bak som jag köpte och mest troligt blir det problem vid min förestående 1:a bes. Visserligen är det ett +4 chassie men jag använder mig av MK bärarmar...Hur löser man detta...??

Link to comment
Share on other sites

Jag visade inte upp ett enda intyg när jag bessade min bil (MK-Locost). Så man kanske inte skall ta så hårt på det.

Och som Michael säjer, hur garanterar man äktheten på ett sånt intyg? Vem som helst kan ju skriva ett snyggt intyg. Ska SFRO ringa till MK och se om just

denna ram stämmer med intyget?

Det är ju lite upp till beskiningsmannen. Man har ju hört att vissa har haft ett helsike att få igenom sina bilar medans andra har bara "slunkigt" igenom.

Link to comment
Share on other sites

Bärarmar bak skall inte vara något problen då de inte är bockade. Bockade konstruktioner har SFRO tidigare varit kritiska till och då har du behövt ett tillverkarintyg tillsammans med kvitto. Som exsempel främre bärarmar på MK. Utan intyg står du som tillverkare och då är det du som uppger materialet.

Vidare mejla inte till MK utan att först ha pratat med dom kontorsarbeta är inte deras favoritsyselsättning.

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...