Jump to content

Bifoga Bilder I Inlägg


Jonte

Recommended Posts

Här följer en instruktion hur du bifogar bilder i dina inlägg.

Det finns 2 sätt att få med bilder. Antingen ladda upp från datorn så det ligger som en bifogad fil eller som en bild direkt i tråden.

Tänk på att endast Jpeg och Gif bilder är tillåtna.

Försök hålla storleken på dessa under 60kb eller maxbredd 500px.

Alternativ 1. Lägga in bild direkt i inlägget

För att detta ska fungera krävs att bilden ligger någonstans på nätet. Antingen på någon server eller på en webbsida. Högerklicka på bilden och välj egenskaper så får du fram adressen (http://www.adressen.till.bilden.se), kopiera denna adress till forumet.

Välj först att svara på inlägget. Sedan trycker du på bildknappen

forum1.jpg

Kopiera in adressen till bilden

forum2.jpg

När adressen är inlagd och du har skrivit din text ska du trycka på ok och bildadressen ska nu ligga i svarsfältet

forum3.jpg

Alternativ 2. Ligger din bild på datorn hemma så kan du bifoga den som en fil i inlägget.

När du startat tråden eller ska skriva ditt inlägg så tryck på [bläddra]

20.jpg

Sök rätt på bilden i din dator och tryck på [Öppna]

21.jpg

När bilden är bifogad så tryck på [skriv svar]

22.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Om ni inte har bilden på nätet så använd Surl.se

Detta är en bild som jag skickat upp till Surl.se

17744.jpg

Här kan ni ladda upp valfri bild från datorn och sedan lägga in den med 17750.jpg

Sedan högerklickar ni på bilden och välj egenskaper.

17745.jpg

Och sedan kopierar ni nu bildens http adress

17746.jpg

Skriv nu in bildens http adress med hjälp av 17747.jpg

Klart!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

För att hantera sina bifogade filer på locostswedens server:

Om du/ni klickar på "Mina Kontroller" uppe till höger å sedan på "Manage Your Attachments" på vänstersidan så kan du se vilka filer du har på locostservern...

Du kan se antal filer, antal nerladdningar, vilken tråd bilagan är med i och även radera filen om du vill...

Ett viktigt tipps är att kolla storleken på filerna så de inte är för stora eller för många för då tar ditt utrymme snabbt slut..

Laddar man upp ex BMP bilder på 1 mb styck så är det snart fullt...

För att ändra till en mindre fil gå till inlägget, välj "Ändra".. Då kan du ta bort filen och ladda upp en som du gjort mindre/mer komprimerad.

På detta sätt kommer du få plats med mer bilder/filer :)

Ett annat mindre bra alternativ är att radera de filer du inte tycker behöver ligga kvar på locostswedens server. Du kan radera bara filen, men inlägget finns fortfarande kvar.

Välj "+Ändra, full edit"knappen, klicka sedan för rutan längst till höger efter den/de filerna du vill radera å klicka på "Radera Valda" knappen längs ner när du valt färdigt..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Finns det nån möjlighet att utöka uppladdningsutrymmet? Tycker 5Mb är lite väl snålt tilltaget i dessa Terrabyte-tider men det kanske blir för dyrt, (o-locost)vad vet jag? Tråkigt när man måste radera gamla inlägg för att kunna lägga in nya. Om man nu inte har dom på nätet men det verkar skitbökigt tycker jag.

Har för mej att rejsa.nu inte har nån spärr alls och hotmail har 1000 Mb i sin gratisversion.

Edited by Drake
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

För att fixa storleken på dina bilder gör du enklast såhär:

http://download.microsoft.com/download/whi...wertoySetup.exe

Ladda ner Microsofts egna program "image resizer" från microsoft powertoys för att konvertera bilder

till andra format på ett helt hysteriskt enkelt sätt (högerklicka på bildfilen eller markera en hel flock och välj resize picture).

Jag FATTAR INTE varför det inte ligger i XP som standard..... helt ofattbart....

Jag bytte nyss format på 186 bilder på en gång på ett par minuter - klockrent !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...