Jump to content

Ny intressant seven-klon


Jonte

Recommended Posts

hmm.. kollar man lite på bilderna så ser dom ju ut att vara lika bra på att svetsa som jag vilket inte är något gott betyg.. ( nu e jag inte så dålig, men med tanke på att jag bara har några timmars svetsande i bagaget så borde deras se bättre ut.. )

sedan skulle jag vilja säga att det ÄR en super seven... :) och det är alltid skoj att de är fler som bygger sevenbilar.. :D

edit: Hmm ser jag trasigt eller svetsar dom ihop järn och aluminium eller är länkarmarna oxså i aluminium ?? :blink:

bild: Länkarmar

Länkarmsfästen

det ser ju klart ut som fästena är aluminium iaf....

Link to comment
Share on other sites

Tycker det nästan ser ut som dom har svetsat med pinne.

Men det kan man ju inte göra heller:)

Hu, jo svetsa pinne det är grejor det....

tog det inte sådan tid så skulle man göra det överallt egentligen...

TIG... de är de som gäller! :prop:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hittade precis denna sida själv... Är det bara jag som tycker att bakvagnskonstruktionen luktar Caterham CSR lång väg? Kolla upphängningen av diffen etc. Sen undrar jag vad de skall ha för lösning som gör att bakhjulen inte styr lika bra som framhjulen - de har ju inget som stabiliserar, bara en kulled uppe och en nere (den nedre ser förresten precis ut som på gamla Saab 900).

Annars håller jag med om att designen är väldigt läcker!

EDIT

Sen har karossen även klara likheter med Elfin MS8 Clubman http://www.elfin.com.au/flash/clubman.aspx

Edited by Friberg
Link to comment
Share on other sites

Framskärmarna !!!

Vad är det med dem? Jag funderar faktiskt på att platsa liknande framskärmar (alltså sådana som går ner en bit även på framsidan) - det skall visst hjälpa regält mot de luftkrafter som Se7en-bilar har även med "cykelskärmar". Dessutom kanske man kan slippa en del av stensprutet från framhjulen om det finns ordentligt med framskärm som kan gå ner och ta hand om det som följer med hjulet upp... :515:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...