Jump to content

Ny svensk sportbil en "Leopard 6 Litre Roadster"


Acke

Recommended Posts

Se där en hemsida :D

Nu fick man se lite mer av den. Mycket härliga linjer rakt igenom. Dock bara en liten detalj som störde så här direkt.

Över hela bilen är det mjuka linjer förutom precis bakom framhjulen där det blev aningen kantigt.

IMHo

Leopard%2010_edited4.jpg

Men en V8 på 405 HK till 1150 kg låter helt rätt :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fotografen verkar inte gilla fronten, känns som om alla bilder är tagna på aktern.

1.1 mille :D  kommer detta verkligen att funka?

H Borken

Eftersom det knappast kommer röra sig om större serier tror jag inte det är ett altför stort problem, förutsatt att bilen har de kvaliterer som krävs.

Folk med överdrivet gott om pengar börjar det bli gott om.

Link to comment
Share on other sites

Jo jag kollade nogrannare på siten och det verkar ett riktigt genuint bygge med handbankad kaross å allt (stod i och för sig att den skulle pressas i polen) , så priset kanske var rimligt trots allt. :icon_oops:

H Borken

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kul att det händer grejer inom svensk bilindustri.

Men placeringen av tanken var väl inte sådär jätte...? Visst, den sitter bakom bakaxeln på en sjua också men här är det ändå 80 liter som sitter rätt så oskyddat och kan tänkas variera väghållningen rätt kraftigt.

http://www.leopard.se/mapbilder1/chassis.jpg

Link to comment
Share on other sites

Verkligen intressant, det är jättekul med udda sportbilar tillverkade i Sverige. Men passar verkligen en cheva V8 i en sådan bil? En rak sexa hade nog suttit ännu bättre tror jag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
V8:or passar i Alla bilar! :D

Innebär det att min dröm om en Golf MkI med Northstarmotor som vinterbil kan betraktas som realistisk? :D

Image017_001.sized.jpg

(Jo, jag vet att det är en Golf II:a på bilden)

(Jag ber om ursäkt för off-topic-dumheterna, men jag har precis blivit utsatt för en hel massa studenter som ville bjuda på sprit ... Mer V8Golfinfo på http://www.cwstuning.com/gallery/coupe-degolf )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...