Jump to content

Regnskydd


heralue

Recommended Posts

När jag lämnade SSM-05 under en regnskur så såg jag att fler att flera ägare av öppna bilar hade någon form av tältduk att dra över.

Var hittar man något lämpligt ??

Har snurrat runt sista veckan och kollat men inte funnit något :icon_angry:

Link to comment
Share on other sites

Inte för å va sån, men vi köpte ett partytält på harald nyborg, men det var inte avsett för varesig regn, vind eller sol, så vi vet inte riktigt vad man ska ha det till..... :blink: :icon_blink: Iallafall så har vi ingen vidare erfarenhet av deras lågprisgrejer. :mad:

Däremot har dom en del bra också... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Man skall passa sig lite för att täcka över bilen då man drar den på vagn, det kommer lätt in sand och sånt under kapellet och när kapellet sedan rör sig i vinden så repas lacken. Bättre isåfall att skaffa en täckt vagn eller bara täcka själva sittbrunnen.

Link to comment
Share on other sites

Kan bara instämma med ovanstående talare.

Sådana där enkla överdrag är skit när man transporterar bilen på släp. Pratar av egen erfarenhet när jag drog bilen till ELMIA i år. Hann ungefär 3 mil innan hela skyddet var slamsor. Då hade jag ändå satt det tajt mot bilen så att det inte skulle slå i vinden. :(

Link to comment
Share on other sites

Jag körde till gelleråsen med presening och oj vad det repade. Lågprispreseningen höll därimot mycket bra. Men transport är en sak. När jag är ute och kör har jag med mig ett toppkapell från Biltema som jag täcker sittbrunnen med och det är mycket bra lätt, billigt, liten packvolym och helt vattentätt. till vintern skall jag fixa sittbrunskapell.

Lev väl

Michael

Link to comment
Share on other sites

Jag körde till gelleråsen med presening och oj vad det repade. Lågprispreseningen höll därimot mycket bra.

Lev väl

Michael

När jag körde till Gelleråsen så gjorde jag det på lördagen och sov över hos Tommy och Eddy i Filipstad..

När jag kom till Filipstad så tog jag fram borrmaskinen och gjorde 4 hål i golvet....

Ordet "sittbrunn" konstaterade vi 5 som var på plats, hade innan dess just fått en ny betydelse.........

presening fungerade upp till 50 kh/h under ca. 4 km sträcka. sedan slopades den idén snabbt..

Link to comment
Share on other sites

när jag och Gripenland svepte in hans sjua för Elmia så fungerade det aldeles utmärkt... ( finns bilder på hemsidan tror jag..)

fast det beroe kanske på hur man fäster och så...

Link to comment
Share on other sites

haha... nä de e sant... men borrde de inte gå om man lägger ett gamalt lakan över först ???

lite silvertejp i nerkant så kommer de inte in något damm...

å andra sidan så har de flesta här byggt en hel bil å så svårt kan de inte vara att göra en ställning att dra presseningen över.... :D

Link to comment
Share on other sites

haha...  nä de e sant...  men borrde de inte gå om man lägger ett gamalt lakan över först ???

lite silvertejp i nerkant så kommer de inte in något damm...

å andra sidan så har de flesta här byggt en hel bil å så svårt kan de inte vara att göra en ställning att dra presseningen över....  :D

Megablade hade byggt en affektiv täckning på sin kärra...kanske nå´t att ta efter :D Får vi en bild Megablade. :whip: ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte inte använda REGNSKYDDET vid transport utan bara när man är ute och åker i 7:an och blir överraskad av en skur (överraskad blir man väl i och för sig inte i Sverige :lol: )

Ska man transportera 7:an så lånar man givetvis ett täckt släp av en kompis !!

Link to comment
Share on other sites

Själv har jag skutit till en lättviktspressening (alufärgad på ena sidan) i lagom storlek för att täcka sittbrunnen, och monterat den med trycknappar, Fungerar tillfredställande när man parkerar bilen utomhus i regn några dagar.

Link to comment
Share on other sites

Själv har jag skutit till en lättviktspressening (alufärgad på ena sidan) i lagom storlek för att täcka sittbrunnen, och monterat den med trycknappar,  Fungerar tillfredställande när man parkerar bilen utomhus i regn några dagar.

bilder tack ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte inte använda REGNSKYDDET vid transport utan bara när man är ute och åker i 7:an och blir överraskad av en skur (överraskad blir man väl i och för sig inte i Sverige  :lol:  )

Ska man transportera 7:an så lånar man givetvis ett täckt släp av en kompis !!

:icon_oops: F´låt....Har tydligen inte förstått riktigt....är väl åldern ;)

Eddy

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Själv har jag skutit till en lättviktspressening (alufärgad på ena sidan) i lagom storlek för att täcka sittbrunnen, och monterat den med trycknappar,  Fungerar tillfredställande när man parkerar bilen utomhus i regn några dagar.

bilder tack ;)

Har dragit ut på tiden, men håll till godo.

http://magnus.citropat.se//show_pic.php?pi...67.JPG&size=600

http://magnus.citropat.se//show_pic.php?pi...43.JPG&size=600

Edited by DIRAVI
Link to comment
Share on other sites

Själv har jag skutit till en lättviktspressening (alufärgad på ena sidan) i lagom storlek för att täcka sittbrunnen, och monterat den med trycknappar,  Fungerar tillfredställande när man parkerar bilen utomhus i regn några dagar.

bilder tack ;)

Har dragit ut på tiden, men håll till godo.

http://magnus.citropat.se//show_pic.php?pi...67.JPG&size=600

http://magnus.citropat.se//show_pic.php?pi...43.JPG&size=600

hej,

när man tittar närmare på bilderna så ser jag att du har fem-bultade hjul. Är dom från Scorpio? Om dom är det vad har du för spindlar?

Snyggt kapell!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
En dum fråga!

Är det någon vänlig själ som kan berätta för mig vad Sittbrunnskapell heter på Engelska! Kollat på Caterhams hemsida(http://www.caterham.co.uk/onlinestores/index.htm) men

fattar inte vad som är vad där eller om det finns med överhuvudtaget!

Tror att jag var sjuk just den dagen vi lärde oss dessa termerna i skolan!!

Det är ett "Tonneau cover" du söker. kan fås som hal eller hel cover.

eksempel :

http://www.westfield-sportscars.co.uk/shop...chFor=&PT_ID=80

/Bo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...