Jump to content

Eftersnack: Tullinge 21/5


Jonte

Recommended Posts

Ännu ett lyckat arrangemang av Locost MK.

Denna gången var vi på Tullinge i Stockholm och körde konbana som var lagd av Rejsa.nu:s Magnus Thome.

14 st sjuor i olika stadier och utförande dök upp och testades hårt av sina ägare. Allt från Micaels snart färdiga 7:a med sin genomskinliga kaross och Recaro Garden stolar till den silvergrå slimmade Caterham.

Antalet åskådare var överväldigt och alla njöt vi av sol, motorljud och fika denna lördag.

Inom kort så dyker det upp bilder i Galleriet från denna tillställning.

Har ni bilder från dagen hör gärna av er till jonas@locostsweden.se

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest_ferm

Jag var där med flickvän och hennes systerdotter och son, alla tyckte vi att det var roligt. Och nu har jag lovat lillgrabben att bygga en så nu finns det ingen återvändo!!! Ingenting gav mig ett negativt intryck, snarare tvärtom! Hoppas jag kan vara med nästa år, med egen bil!! Nu åkte 4 sitsigt och gick sista biten;)

Mvh Mange

PS.Insamling av delar har redan börjat, nu är det bara resten kvar;).DS

Link to comment
Share on other sites

Härligt att du nu har fastnat i träsket :D

Själv började jag dagen med avfärd från Västerås 9.30 med farsan i passagerarsätet, drygt 1 timme senare rullade vi in på McD i Årsta som första bil på plats. Sen samlades det fler på parkeringen innan Jocke signalerade för avfärd.

Precis som förra året så tycker jag att Magnus Rejsa.nu la en mycket trevlig bana på Tullinge. Jag hann nog med 40-50 varv runt den innan dagen var slut. Snurrade bara 2 ggr i den tvära 90-graders högersvängen i slutet av konbanan när jag bromsade på mig för mycket :D

Riktigt trevligt att se så mycket folk som kom dit å tittade + körde. Dessutom så gjorde solen sitt till också.

Dock blev det lite blött när vi åkte hem. Strax före Enköping med 4.5 mil kvar hem så började det regna ordentligt. Visst hjälpte det med hjälm och Goretex-jacka, men jag hade tyvärr inga sådana byxor så jeansen blev lite blöta.

Men vi var ju ändå på väg hem efter en lyckade dag så det kändes mindre viktigt.

Link to comment
Share on other sites

Japp, det var en underbar dag. Jag kunde verkligen testa grejerna till max. Sen han jag med några varv i konbanan.... utan hjälm och bälte... :icon_oops:

Hittade egentligen två fel på bilen (förutom stolar och så)

1. den får inte soppa vid hård högerdrifting

2. Det läcker bromsvätska ur bromsvätskebehållaren.

Sen vill jag också passa på att tacka Magnus för banan och alla "visdoms" ord.

Link to comment
Share on other sites

En mycket lyckad dag måste jag säga :thumbup: Kul att så många kunde dyka upp.

Nu får vi börja fundera på nästa arrangeman.

Kanske lite mer i mitten av Sverige så att även våra vänner på väst och syd-sidan dyker upp.

Stort tack till Magnus Tomé för den extra snabba konbanan :D

Nu skall jag krascha ut i soffan och vila mina armar efter att ha rattat en Hot-Rod 3 varv runt i banan. Inte alls som att köra en 7:a kan jag garantera men väl så rolig att lägga donughts med ;) Nån som fotade?

Link to comment
Share on other sites

Hej alla som var där och tack för en trevlig dag. Detta var något omtumlande för mig.

Vissa sanningar kom på skam.....

1. Motoreffekt.... 150 är för lite....

2. orginal är orginal..... 100 mm bredare är skumt.... hur fan har jag tänkt egentligen?

3. Tror inte att någon av Er hade tät låda.... men om ni hade haft.....

Det hela verkade vansinnigt roligt och DD7:an som flyttat till Stockholm hade roligast.

/richard

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus Thomé

Halloj!

Blev ju riktigt lyckat idag :D

När ni alla tacklade av lite :whistling: :D i slutet av dagen o det blev tomt på banan så fick vi en bra stund att sortera ut lite inställningar på vår (bakhjulsdrivna) räsergolf som vi kör långlopp med i SLC. Det blev riktigt lyckat med klar förbättring i både instyrning och att få ner kraften i backen. Lite mer info om Golfen hittar ni på Stötdämparexpertens sida www.stotdamparexperten.se (ska ni handla dämpare så kan ni beställa med bra klubbrabatt med hjälp av ett formulär på den websidan)

Jag tog några bilder som jag har lagt upp på http://rejsa.nu i eftersnacksforumet. Både kameran och fotografen suger totalt men det var ju desto kuligare saker att fota :wohow:

Ha de bra allihop!

/Magnus Thomé

Link to comment
Share on other sites

Fasen... Jag glömde ju att tacka grabbarna som hade fixat träffen så jag gör det nu

Tack! :D

Jag la upp en lite film på när jag testar min bil Självisk som jag är så är det bara min bil på filmen (även om Jocke E skymtar lite där också)

testen( 9 mb).

Edited by Micael
Link to comment
Share on other sites

Ja du Micael....det är härligt ätt se dig snurra runt på banan :thumbup: Där ser man sann glädje :prop:

Det var roligt att du uppskattade vår första "Trackday" hoppas det blir många fler.

Lycka till med resten av bygget :D

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Tackar för trevligt arrangemang! Och återigen tack för åkturen Jocke, första gången på bana i en sjua för mej och jag har inte slutat le än! :thumbup:

Nu är det bara ut o meka så man blir klar till nästa träff.

Link to comment
Share on other sites

Men skulle varit med.... men jag var istället hemma och försökte skriva uppsats samtidigt som jag hade feber. Typiskt. Ni får hyra Sturup nån gång i sommar också. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ett stort tack till alla som kom till Tullinge...

Tack Magnus Thomé för en bra konbana och trevliga bilder på Rejsa!

Och en stor eloge till Westfieldkillen som kom ända från Piteå för att köra några timmar :thumbup:

Nu ligger det lite nya bilder på vår hemsida från Tullinge...

Ni som är ägare till bilarna, skriv in en kommentar och tala om vem ni är, och lite info om bilen.

Otroligt roligt att vi kan samlas med opartisk förening med en salig blandning av olika 7:or.

Caterham, Westfield, Mk, Dala7 mm...... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

mitt mål är inställt på att få köra bana med min färdiga locost nästa år... det blir till att jobba nu i höst :D .... jag blir så sugen när jag ser alla bilder och hör alla prata.... jag vill också köra fort å svängigt :prop:

Link to comment
Share on other sites

Kameran hade jag koll på ... Det var kanske därför man inte han med och ratta i bland ;)

En liten snutt från Tullinge: Tullinge 2005 the movie (ni som inte har fart på nätet... Högerklicka och välj "spara mål som")

Det var kul att få prova 7:an under lite tuffare former, Man fick testa både sina egna och bilens gränser.... Bilen gick som en klocka men man själv var nog lite feg och "ringrostig".

För landsvägen har vi nog fått till en optimal bil men om man skall köra mer på bana eller rättare sagt kortare, snäva konbanor, då står en tätstegad låda först på önskelistan och något mjukare däck ! :prop:

Link to comment
Share on other sites

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH!!!!!!

Vad avundsjuk jag blir :closed: :console: :icon_bach:

Hoppas ni hade det lika kul som det såg ut, jag får nog se till att komma på nästa träff :whip:

Link to comment
Share on other sites

Det såg härligt ut !! Underbart !!!!, ytterligare ett kvalitetsevenemang från Locost MK :toot:

man får nog överväga att kånka de där 100 milen nästa gång ;)

själv låg jag hemma med 39,5 i feber hela j-a helgen :( (måste nog montera ett värmepaket i min 7:a)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mange

magnus-linden@bredband.netVill bara tacka för en jätterolig dag!!!!!!!

Gick ju mest på tvären men kul var det, får jobba vidare med fästet!

Hoppas det blir mera åka av!

Förresten, är det någon som håller till i Åkersbergatrakten eller starx norr om sthlm?

Link to comment
Share on other sites

magnus-linden@bredband.netVill bara tacka för en jätterolig dag!!!!!!!

Gick ju mest på tvären men kul var det, får jobba vidare med fästet!

Hoppas det blir mera åka av!

Förresten, är det någon som håller till i Åkersbergatrakten eller starx norr om sthlm?

Jag håller till i Vallentuna och Lozec håller till i Täby.

Link to comment
Share on other sites

magnus-linden@bredband.netVill bara tacka för en jätterolig dag!!!!!!!

Gick ju mest på tvären men kul var det, får jobba vidare med fästet!

Hoppas det blir mera åka av!

Förresten, är det någon som håller till i Åkersbergatrakten eller starx norr om sthlm?

Vadå jobba med fästet? :blink:

Du såg ju ut att ha roligast av alla närvarande! Är det inte kontrollerade fyrhjulssladdar som är målet? :D

Även jag somnar numera saligt leende om kvällarna!

Att få chansen att åka sitt livs första tur i en sjua i en GRYM Caterham är mer än man hoppdes på. Nu vet jag vad det är jag egenligen håller på och bygger i garaget! (Borde nog byggt smalare(?), och MMMEEERRR hästar måste definitivt fixas!!!)

Stort tack till Mats och Tommy för att ni skjutsade runt på "balasten".

Bengt

PS Jonte! Du har bilder i din mailbox! DS

Link to comment
Share on other sites

Guest mange
magnus-linden@bredband.netVill bara tacka för en jätterolig dag!!!!!!!

Gick ju mest på tvären men kul var det, får jobba vidare med fästet!

Hoppas det blir mera åka av!

Förresten, är det någon som håller till i Åkersbergatrakten eller starx norr om sthlm?

Vadå jobba med fästet? :blink:

Du såg ju ut att ha roligast av alla närvarande! Är det inte kontrollerade fyrhjulssladdar som är målet? :D

Även jag somnar numera saligt leende om kvällarna!

Att få chansen att åka sitt livs första tur i en sjua i en GRYM Caterham är mer än man hoppdes på. Nu vet jag vad det är jag egenligen håller på och bygger i garaget! (Borde nog byggt smalare(?), och MMMEEERRR hästar måste definitivt fixas!!!)

Stort tack till Mats och Tommy för att ni skjutsade runt på "balasten".

Bengt

PS Jonte! Du har bilder i din mailbox! DS

Jag la på nya slicks på fredagen och gissa vilka två som är slut, blir nog ett hårdare däck ibak men med bredare fälgar men kul var det!!!!!! Trodde mjukaste gummit skulle fungera eftersom bilen är så lätt.....men..men

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...