Jump to content

Mk kit + volvo ??


peza

Recommended Posts

Varför ????

Vitsen med MK är att det är en sdv så alla delar kommer från Sierra. Du kommer att få ändra en hel del för att få ditt val och då är vitsen med MK lite borta. Varför inte en Dala i stället ?

Lev väl

Michael

Link to comment
Share on other sites

Kolla med Tommy om han kan måtta med ett Volvoblock och en M47 i sin MK ram....

Personligen skulle jag föredra en Volvo drivlina, dessutom är MK kitten är otroligt kompletta och välbyggda så det skulle nog vara en god kombination.

Link to comment
Share on other sites

Hej jag har byggt en DD7 med Volvo drivlina,nu har jag en MK och ramarna ser lika ut,men DD7 ans plast passar mycke bättre till en volvo motor då allt är lite högre o man behöver inte ta några hål i huven desutom så har DD7 ramen ut tag för volvo startmotor.

Link to comment
Share on other sites

Jag kör även jag en DD7, och tycker att det är ett bra alternativ, även DD7 kan levereras med kompletta karossdelar.

Min bil har lite lägre huv och shutel än de vanliga DD7'orna, och det som egentligen sticker upp på Volvomotorn är oljepåfyllningstornet på ventilkåpan, men vissa kåpor är mycket lägre, själv har jag en kåpa från en tidig B21(tror jag ;) ).

Dessutom så kan visaa förgasare och vissa insug vara lite höga, själv har jag weberförgasare så för mig är det inget problem.

Vill man få ner Volvomotorn under en lägre huv så går det ;) (även om jag inte anser Volvodrivlinan vara ett bra alternativ i en såpass viktkänslig bil)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...