Jump to content

Ny bil


anton

Recommended Posts

Hej jag kom hem från Norge i går natt efter en resa på ca 350mil med en ny seven på trailern.25timmar tog resan enkel väg så man var ganska trött när man väl var hemma.Så nu kanske man kan åka till tullinge i alla fall.Sålde min förra bilen för 3 veckor sen det tog inte lång tid innan man insåg att det inte är hälsosamt att vara utan seven i garaget.

Link to comment
Share on other sites

Hej bilen är gul och har båge o Tommy har hittat rätt bild,jag har inte bestämt mig om jag ska riva bilen nu direkt eller köra lite före.Det vart inte kollat så mycket på den innan jag köpte den det vart bara en snabb prov tur sedan lastade vi för att kör 175mil hemmåt.

Link to comment
Share on other sites

Hur fick du tag på bilen?

Är det billigare att handla bil från Norge?

Hoppas att du väntar med rivningen och visar upp den på Tullinge! :wohow:

Man är ju lite nyfiken! :prop:

Link to comment
Share on other sites

Hur fick du tag på bilen?

Är det billigare att handla bil från Norge?

Hoppas att du väntar med rivningen och visar upp den på Tullinge!  :wohow:

Man är ju lite nyfiken! :prop:

Hej jag hittade bilen via norska länkar på mgcc.nu jag mailade ett bud mest på skoj men efter några dar fick jag svar och efter lite förhandlande var vi överens,då var det bara att tanka upp gamm mercan o åka.Men jag lov att jag aldrig kommer att gör om den resan.Jag tror att race bilarna är billigare där efter som att det finns fler än i Sverge.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej besiktigade bilen på bilprovningen i går allt gick bra endast lite problem när besiktnings manen skulle köra bilen men vi fick hjälpa honom i gång sen var allt lungt,nu stitter man otåligt o väntar på plåtarna. :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Hej bilen är regad som amatörbygge ramen är från MK,då det går rätt fort att riva i sär en 7a borra lite poppnit mm besikta och sätta ihop så det var inge större problem.Hoppas plåtarn kommer i veckan.

Link to comment
Share on other sites

Hej här är en bild när bilen förberedes för sfro besiktingen bilen är nu delvis ner monterad för lack nya bilder kommer när det allt är klart.

post-7-1119206078.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jag trodde att jag var den sämsta kameramannen!

mvh Pixbo :D

Hej nu börjar bilen bli klar men vissa saker vill jag fortfarande fixa till men nu får resten vänta till hösten,har köpt kamera så nu kaske det blir lite mer bilder fram över.

post-7-1120000289.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Anton!

Skulle du kunna lägga upp ett par bilder där man i detalj ser infästningen av den främre bågen i ramen?

Jag har själv planerat att bygga med hel bur men är inte överens med mig själv hur jag skall fästa den främre delen.....

MVH

Jonas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hej Anton!

Skulle du kunna lägga upp ett par bilder där man i detalj ser infästningen av den främre bågen i ramen?

Jag har själv planerat att bygga med hel bur men är inte överens med mig själv hur jag skall fästa den främre delen.....

MVH

Jonas

bild

post-7-1121032548.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej har nu testat bilen på mittsverge banan första gången på riktig bana för mig men jag kan lova att det inte var sista,bilen funkade kanon bra trots en ganska kass chaufför men man lär sig nog med tiden :)

post-7-1122932575.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej var och körde på mittsverige banan för sista gången i år i lördags enda 7an denna gång sist var vi 3,det var endå en heldel roliga bilar där inte minst Micke Fredriksson trike med mc motor o turbo.Allt gick fint tills jag började höra lite vinande ljud från kedjen åkte in i depån för att kolla och upptacka att kedjan var knall blå :mad: Så nu blir det att köpa en mc kedja med lite högre kvallite till nästa år.

Link to comment
Share on other sites

quote=anton,Sunday 09 October 2005, 20:37 20]

Hej var och körde på mittsverige banan för sista gången i år i lördags enda 7an denna gång sist var vi 3,det var endå en heldel roliga bilar där inte minst Micke Fredriksson trike med mc motor o turbo.Allt gick fint tills jag började höra lite vinande ljud från kedjen åkte in i depån för att kolla och upptacka att kedjan var knall blå :mad: Så nu blir det att köpa en mc kedja med lite högre kvallite till nästa år.

Jag måste väl tro er andra som ser bilderna, att det är snyggt och bra...jag ser bara grå rutor och när jag försöker öppna dom så får jag ett error meddelande. :mad:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

de e bilder som lagts till i de "gamla" forumet därav fungerar dom länkarna idag... :(

har du oxså problem att ladda upp bilder anton ???

det verkar vara olika.. vissa går de bra för å för vissa går de inte alls.. :( :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
post-225-1135635175.jpgHej jag har ej rört bilen sen jag körde sist men nu ska jag göra ett försök vinter planerna är att göra nya fram skärmar mk skärmarna är lite för korta tycker jag sen ska jag för söka att lätta bilen lite om det går,samt snygga till elsystemet.Och eventuelt ny lack. Bilen har varit kanon snäll hela sommaren förutom att driv kedjan tog slut sista rejset i höstas men det får man nog se som slitage.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
post-225-1140378289.jpgpost-225-1140378265.jpgHej jag fick färg på bilen i helgen nu är det bara lite moterings jobb kvar samt att lacka buren.Jag funderar på att göra skärm fästerna till fram skärmarna i aluminium undra om det håller?Stort tack till Uffe som höll i sprutan och till Nyåkers billackering för lån av box.Den här gången var jag med och övervakade jobbet för dom två senaste bilarna Uffe lackat åt mig så har man bytt färg förra 7an skulle jag ha röd men den vart grön :515: Men det är nog inte läge för sånna grejjer när man fått spons på lacken och dom bestämt färgen.Undrar om det beror på att dom aldrig andvänder mask :P
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
post-225-1143592318.jpgHej nu börjar jag få ihop bilen det saknas fortfarande fram skärmar o lite dekaler som ska klistras,sen är det bara bromsar o lite annat kvar men det får bli efter Elmia.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
post-225-1144754175.jpgHej en dag kvar till det är dax att lasta bilen på trailern och åka mot Elmia,har monterat till baka karossen i dag så nu är det bara en vaxning som saknas.
Link to comment
Share on other sites

Lyckans ost! Hur mycket jag har kvar törs jag inte berätta..... :(

En sak är klar; jag har utnyttjat "garagetids-krediten" till max de senaste veckorna (typ 6-8 veckor eller nåt). :wub:

Tur att jag har buffrat upp med att bjude henne på en veckas semester-jobb-resa till Kanada i början av maj. Jag jobbar, hon har semester.

Jag säger bara: Niagara-fallen..... :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...