Jump to content

Något MÅSTE göras !!!


heralue

Recommended Posts

sådär ja... fan, regeringen sparar in på allt å skär ner på allt för att få så mycket pengar som möjligt... till vadå?? gå ut ur EU, då sparar vi grymt mycket pengar i medlemsavgift, som vi ändå aldrig får tillbaka!!

Link to comment
Share on other sites

Hittade namninsamlingen på ett annat forum och skrev på. Sedan kom jag till listan med namn, och kände igen ett helt gäng av de översta från det här forumet. Så den här tråden gjorde nog nytta!

Link to comment
Share on other sites

Tjaaa! vad ska man säga, Fetgöran och ringholm gjorde nog allt de kunde för att skinna oss, nu har vi ju också fått den lille nuder som ny ockerfantom med en del spännande förslag. :icon_angry:

Det possitiva är ju att det är dags för årets revansch, deklarationen! den tiden på året då vi kan ta tillbaks det som de stulit från oss. :icon_blink:

Kanske skulle vi ha en tråd om olika avdragsformer osv.. :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Hur ska man göra för att någon gång få bort ALLA bilar som förbränner fosilabränslen. Oljan kommer att ta slut om inte all för länge och då är det bra att inte vara så otroligt beroende av olja som vi är idag!!!

Det funkar inte i längden.

Jag skriver INTE på !!!

Link to comment
Share on other sites

Hur ska man göra för att någon gång få bort ALLA bilar som förbränner fosilabränslen. Oljan kommer att ta slut om inte all för länge och då är det bra att inte vara så otroligt beroende av olja som vi är idag!!!

Det funkar inte i längden.

Jag skriver INTE på !!!

Jag håller med dig. Men det är precis därför man borde se till att det finns alternativ också, och inte bara skatta ihjäl folket som inte har något annat val än att köra (bensin)bil dit de ska.

Link to comment
Share on other sites

Hur ska man göra för att någon gång få bort ALLA bilar som förbränner fosilabränslen. Oljan kommer att ta slut om inte all för länge och då är det bra att inte vara så otroligt beroende av olja som vi är idag!!!

Det funkar inte i längden.

Jag skriver INTE på !!!

Jag håller med dig. Men det är precis därför man borde se till att det finns alternativ också, och inte bara skatta ihjäl folket som inte har något annat val än att köra (bensin)bil dit de ska.

Självklart så måste det finnas bra alternativ innan man höjer skatten så pass att ingen har råd att tanka dock så är det ju ett tag kvar till dess.

Men biltilverkarna vill bara tjäna pengar och lägger såklart inte ner en massa tid och pengar på miljöbilar som det inte är så stor efterfrågan på.

Det kommer aldrig bli billigt att köra bil tror jag. Pengarna måste in! Så sänka skatten kan dom ju göra men då måste ju pengarna in någon annans stans.

Ni kan ju se avgifterna till EU som att betala till A kassan, Det behövs kanske inte men om det någon gång blir ont om pengar så är det bra!!

Link to comment
Share on other sites

Självklart så måste det finnas bra alternativ innan man höjer skatten så pass att ingen har råd att tanka dock så är det ju ett tag kvar till dess.

...

Ni kan ju se avgifterna till EU som att betala till A kassan, Det behövs kanske inte men om det någon gång blir ont om pengar så är det bra!!

Jag har inte råd att tanka nu...

Avgifterna till EU samma som avgiften till A-kassan!? Det var ju årets jämförelse! :D Jag skrev en annan jämförelse, men jag strök den igen... ;) Var kom EU in i bilden förresten? Edit: Det var ju Coffe som tog upp det, missade det. Don't get me started säger jag bara....

Edited by gka
Link to comment
Share on other sites

Det här är kanske fel forum för politiska diskussioner. Men jag skrev på för jag tycker det är fel att lägga moms ovanpå redan skattat bensinpris. Lägg momsen på grundpriset istället. Som det är nu så blir det ju att med 2 öre högre oljepris så blir konsumentpriset 10 öre högre. Fel, fel, fel....

Sedan är det ju så att oavsett vad bensinen kostar så måste vissa av oss använda bilen för att ta oss till jobbet mm. Vi har ingen tunnelbana eller täta bussavgångar mellan Katrineholm och Finspång..... (6,5 mil)... :icon_angry:

Link to comment
Share on other sites

Som någon sa, pengar måste in! stämmer in helt, men det går ut en fasligt massa pengar till en del olika saker som man knappt vågar nämna offentligt, men kolla brottsstatistik, Frivillig arbeslöshet, fusk med bidrag osv.. :whistling:

Hur somhelst ska jag idag hämta en ny ljuddämpare från Apple Racing till min bensinslukande och nedsmutsande sommarbil :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

När man inte längre har råd att tanka bensinbilen, men måste åka bil till och från jobbet, finns bara två alternativ kvar.

Köpa finndiesel, kostar 6' M^2

Sluta jobba och bli parasit.

Välj själv....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...