Jump to content

Färdig Racing-Locost...


Koivu

Recommended Posts

Hallå allihopa..!

Är ny här på denna eminenta sajt...! :D Hoppas på lite hjälp från någon vänlig själ...

Frågan kommer från min far ifrån Finland, där han är en gammal racing-räv, sen urminnes tider.

Han har nu sålt alla stora projekt, och fann Locosten som vann hans hjärta helt.

Eftersom Locost-serien i Sverige är betydligt större, söker han efter en färdig, eller nästan färdig racingbil.

Och då jag i rakt nedstigande led, har ärvt alla racinggener, så har han fört över Locostintresset till mig med... :wohow: (Som om man inte skulle ha tillräkligt med intressen redan...Frun här hemma smäller av snart...).

Jag har med andra ord, med större svenskakunskaper tagit på mig uppgiften att leta upp en färdig bil till honom härifrån Sverige.

Har sökt runt på forumet, men inte hittat några. Så frågan lyder:

Finns det någon som kan hjälpa till och hitta bilar eller objekt, eller tips någon bra sajt där racing-Locoster säljs...???

Tackar vänligen i förskott till alla som orkat läsa detta..

Mvh//Koivu (en Locost-biten stackare)

Link to comment
Share on other sites

hej å välkommen.. :)

problemet med den svenska locostserien är att det i dags läge inte är några svenskar som kör.. :icon_oops:

därimot i Danmark och Norge är det full fart på tävlandet..

den du bör få bäst svar av är Rune Naes här på forumet.. Han tävlar i serien som omfattar Sverige, Danmark och Norge och är den som vi här på forumet har kontakt med ang locostserien...

så grattis till ett bra val och lycka till.. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla vänliga välkommanden.. :lol:

Har tagit kontakt med Rune nu, och inlett en diskussion med honom om saken.

Verkar som det finns fler racingbilar i Norge och Danmark, än i Sverige, enligt Rune.

Blir kanske att man åker till Danmark och kollar på nån bil sen.

Bor i skåne på västkusten, så det e ju snabbt kört dit..

Och så får man en anledning att köpa en ranson öl med... :D

Men om någon annan hittar annonser eller bilar till salu, så PM:a mig eller skriv här i tråden.

Tack för all hjälp!

//Koivu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...