Jump to content

Efterlysning !!!


Arrowsmith

Recommended Posts

Hej alla sugna, filmen är på g, tyvärr är min kompis på SVT lika glömsk :blink: som jag, det är möjligt att det kommit men jag är inte hemma på hela veckan.

Filmen Pojkdrömar på 3,58 sek kommer snart håll ut, :blink:

Link to comment
Share on other sites

Posted: 2005-02-09, 17:37 

tåtarna fungerar fortfarande, en kopia kommer till mig inom kort. 

vart skall jag skicka den.

/Daffe

Filmen Pojkdrömar på 3,58 sek kommer snart håll ut

Jag håller ut och håller ut...... Börjar få lite kramp nu.....

:huh: :huh: :huh:

Link to comment
Share on other sites

Filmen Pojkdrömar på 3,58 sek kommer snart håll ut, :blink:

Det är ju faktiskt en väldigt kort film....kortare än Magnus Ugglas "4 sekunder"

:D

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest

pinsamt är det men , han jobbar på det, har inte fått tag på honom idag, men man kan undra varför det tar tid. :(

Och sorry den är 3.58 min

Link to comment
Share on other sites

pinsamt är det men , han jobbar på det, har inte fått tag på honom idag, men man kan undra varför det tar tid

ring och hör med han varför om du får tillfälle vettja, han har ju haft ett tag på sej nu.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest

Har sökt honom idag men utan att få tag i honom, sen ska jag väl erkänna att jag inte heller har legat på varje dag, det kanske var svårare än man trodde att lägga ner det på DVD, :(

Kan tyvärr inte stöta på hur hårt som helst då SVT är en betydande kund till mig,

Filmen kommer, beställde en själv via honom för ett par år sedan då gick det dock fortare än den här gången.

Krass verklighet tyvärr, ibland kan det gå fortare att ta det den vanliga vägen men då kostar det också. :blink:

Link to comment
Share on other sites

-- klipp --

Kanske nån har ett riktigt snyggt bygge som vederbörande vill ha plåtat?

Skulle vara skoj att fissla med ngt sånt när vädret blir bättre!

Kommer du till Mässan i Jönköping så får du gärna "blixtra" med kameran lite åt oss alla som ställer ut :D

Jag kommer vara där under fredagen.

Vet inte exakt vilken tid jag dyker upp men jag ska hugga tag er när jag dyker upp.

tar med båda minneskorten så det kommer finnas plats för 6GB bilder (ca.800st).

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Om det kan vara till någon nytta i samband med produktion av reportage så kan jag ju nämna att jag försörjer mig som fotograf.

Kanske ett litet "coverage" av Tullinge-körningen den 21 maj skulle kunna passa ett proffs? :thumbup:

Mja.. det e lite långt till Tullinge bara... en tusing enbart i soppa.

Plus att Tullinge inte e en "äkta" bana = mindre spektakulära bilder.

Men det är väl andra ban-kalas på lut under säsongen?

A-torp, Falkenberg, Kinnekulle, Knutstorp ligger ju inom hyggligt avtånd.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Bara lugn Håkan och ni andra , jag får mitt nyhandlade videokort på torsdag

Sen kommer filmen att finnas för nedladdning på min hemsida , återkommer med datum senare !

Vill ju givetvis dela med mej av denna "kult-film"

Björn :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Bara lugn Håkan och ni andra , jag får mitt nyhandlade videokort på torsdag

Sen kommer filmen att finnas för nedladdning på min hemsida , återkommer med datum senare !

Vill ju givetvis dela med mej av denna "kult-film"

Björn :hypocrite:

Bra Björn!! :thumbup:

Jag är lugn men väntar med sakta vikande entusiasm... :icon_sleep: :icon_sleep:

Min fråga var i första hand tänkt till

Daffe och hans polare som pysslat sedan 2005-02-09... :(

det känns som att det har varit en lång väntan........... typ...

Men den som väntar på något gott...............................

kan få vänta länge

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ibland

?????

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

jo, det var detta inslaget på trafikmagasinet 15 feb. -00 som sporrade mej att börja tänka i seven tankar

första gången. Nu när bilen börjar bli klar för SBP så skulle det ju sitta som en smäck

att få tag i inslaget och spara det ihop med resten av dokumentationen när man ska knyta ihop säcken...

Jag har letat i nära 5 år från och till efter någon som har det sparat.

Jag har stora förhoppningar att lyckas nu när det finns två "källor"

och jag vet att Björn har det iallafall om än på VHS.

Daffes källa har jag väl gett upp nu mer eller mindre om jag ska vara ärlig (förlåt John "no hard feelings")

så jag är lite ivrig att få se detdär korta lilla klippet som i sin förlängning vände upp o ner på min fritid

så totalt... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

nån som har hela serien a race car......och som kommer till tullinge i may kan väll va hyglig och bränna det till mig. jag betalar självklart för skivorna och en slant extra som tack....cd eller dvd spelar ingen roll. sitter bara på gammalt hedligt modem just nu. väntar på bredbandet som är beställt.....och hur går det har ni fått fram klippet än?....i så fall får ni gärna slänga med det också

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

OK !! Nu slutar jag med mina tjatiga inlägg här :icon_sorry: för nu har jag den

oklippta versionen på cd-rom i min hand tack vare Team X !!

7min.25sek. Esther seven reportage och inte trafikmagasinets nerklippta version de sände...

TACK BJÖRN !!! :notworthy:

p.s. jag har sett den 3ggr. den senaste timmen.... d.s. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hämta härifrån  :D  Se & njut

Esther

Tack Jocke för en underbar film :thumbup: Nu kan man lägga sig med ett smil på läpparna och känna tacksamhet för allt som har med våra sjuor att göra. Vår Dala 7a som står nere i garaget, för det nya engelska bygget vi börjat på, för forumet, för klubben och kamratskapet :wub: , förlåt att jag blir lite rörd :icon_oops: Jodå jag är nykter :D

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.... vilken snygg blå bil de va med... :wub: :thumbup: :wohow:

tackar ödmjukast.. :D

går den att få tag i i bättre kvalisort ?? ju bättre desto gladare blir jag.. :D

Link to comment
Share on other sites

Den finns som en ca 300 MB fil men med tanke på upload hastigheten från vår småländske vän tar det nog en stund innan den är hos mig.

Men vi jobbar på det ;)

Jag lägger ut den så fort den landat hos mig.

Link to comment
Share on other sites

Mmmm.. gissa om jag kommer tanka då ?? :D

är det OK om jag lägger den lilla på min hemsida tro ?? eller blir de tjafs me upphovsrätt å sådant då tro ??

Link to comment
Share on other sites

"å en dag står hon där, blank å fin!"

Den dagen längtar jag efter :D

Den gröna va grymt snygg med det blåa som bröt av så tydligt... snygga proportioner på den också ju... jag är ju inte så inne i alla modeller ännu :)

Link to comment
Share on other sites

Mmmm..  gissa om jag kommer tanka då ?? :D

är det OK om jag lägger den lilla på min hemsida tro ??  eller blir de tjafs me upphovsrätt å sådant då tro ??

Lägg den på Pirate Bay annars... ;)

Tack för att ni spårade upp denna förresten! Jag har ju aldrig sett den. :)

Link to comment
Share on other sites

just de..  hur gick det med 300 MB:en ?? :)

Jocke har fart till värmland och jag kommer inte in på hans FTP när han inte är hemma...

sorry ...

vi provade 2ggr innan han åkte och då stannade min uppladdning vid "remaining time 00.00.01"

och allting lade av.

och med mitt "smalband" = 0,5 uppladdning så tog varje försök ganska bra tid...

Så musten rann ur efter några timmars laddande så att säga.

Ambitionen är att den ska delas ut till dom som vill ha den iallafall på något vis....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!! Äntligen !!!!! :wohow: :thumbup:

Att vad jag har väntat på att få sen den här filmen igen !

Frågan är hur många unga/gamla pojkar som den här filmen har förstört igentligen ! :wohow:

Många är det i alla fall som har den här filmen som orsak till att man börjat planera och drömma. Det här är verligen svensk sevenhistoria.

Edited by Per Wackt
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...