Jump to content

eget larm


drzero

Recommended Posts

det är hemmasnickrat alla komponenter kommer dock från elfa

jag gjorde det stora misstaget att köpa en billig vibrationssensor första gången vilket gav lamret en konstig känslighet (det utlöstes av små stötar ibland och man kunde hoppa på larmet ibland)

jag är väl uppe u ca 250-300kr och har ingen fjärraktivering ännu.

Link to comment
Share on other sites

Jag har för mig att ett 2-vägs billarm inkl telefon hittade jag i Kina för 800:-

Med alla funktioner man kan behöva och mer därtill.

Man kunde t.ex ringa upp bilen om den var stulen och avlyssna kupén eller bara stänga av hela bilen via telefonen :D

Själv använder jag ett 2-vägs mc-larm som jag köpte i kina för kaffepengar

Link to comment
Share on other sites

det är hemmasnickrat alla komponenter kommer dock från elfa

jag gjorde det stora misstaget att köpa en billig vibrationssensor första gången vilket gav lamret en konstig känslighet (det utlöstes av små stötar ibland och man kunde hoppa på larmet ibland)

jag är väl uppe u ca 250-300kr och har ingen fjärraktivering ännu.

Du har ingen lust att dela med dig av dina kunskaper med ett litet schema o.dyl?? Är väldigt intresserad av att snickra ihop ett eget, då det är mycket billigare än att köpa ett... plus att jag går 3:e året på elektronik just nu :D

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett vibrationskännsligt MC-larm i byggsats på elfa kostar 289:- + moms.

Om du går elektronik så kan du nog få köpa den genom skolan så du slipper momsen.

Och de kanske har rabatt också. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...