Jump to content

donatorbil


_coffe_

Recommended Posts

Tjena!!

Om ni skulle råka snubbla över någon lämplig donator bil, med en bra motor med kat. så skulle jag bli jätteglad om ni tipsade mig om den...

priset får vara max 3000:-, spelar absolut ingen roll hur bilen är annars, bara motor, vlåda och bakaxel är i bra skick.....

Link to comment
Share on other sites

Det är väll egentligen bara att gå in på blocket och göra en sökning med de billigaste bilarna först. Här kommer några exempel:

http://www.blocket.se/view/4234318.htm?cal...&l=0&c=1&city=0

Ford Scorpio -90 för 3000kr, denna forrrd borde väll funka förmodar jag.

http://www.blocket.se/view/4118667.htm?cal...&l=0&c=1&city=0

Denna toyota för 3000kr skall väll ha en motor som heter 4A-GE om jag förstått det rätt. Tyvärr kan du ju varken använda växellådan eller bakaxeln.

http://www.blocket.se/view/4008729.htm?cal...&l=0&c=1&city=0

Opel Omega GL -89, 2000kr. Denna bil borde funka som donator och dessutom klara miljöavgiften

Edit: Var visst bara bilar med kat du vill ha, så jag tar bort ett par...

Edited by Baalzamon
Link to comment
Share on other sites

jo, ja har en FÅÅRD taunus -78 ståendes...

växellåda å bakaxel är i kanotskick, dock hade ja lite strul me vacumslangarna till förknasaren innan ja stälde av den...

du får den mot skrotningsavgiften som är 1500:- (tror jag) sedan kan du köra de som blir över till skroten och få tillbaka 1500:- så på de sättet får du dina delar gratis... :)

de du betalar är ju isf frakten då du får ta den på trailer... ;)

Link to comment
Share on other sites

jo, ja har en FÅÅRD taunus -78 ståendes...

växellåda å bakaxel är i kanotskick, dock hade ja lite strul me vacumslangarna till förknasaren innan ja stälde av den...

du får den mot skrotningsavgiften som är 1500:- (tror jag) sedan kan du köra de som blir över till skroten och få tillbaka 1500:- så på de sättet får du dina delar gratis...  :)

de du betalar är ju isf frakten då du får ta den på trailer... ;)

...kanotskick... :unsure: :unsure:

Link to comment
Share on other sites

sorry.. är van vid att prata trasigt så det blir att jag skriver trasigt oxså.. :icon_oops:

kanot = kanon så kanotskick är egentligen kanonskick... förstår ni inte vad det betyder ger jag upp.. :)

edit: hoppas ni förstår vad en förknasare är oxså... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Tja däcken har väl kanske växt fast, men det är ju ford.....

jag tippar på att större delarna av bilen lär ha följt med ner i

grundvattnet som järnoxid

Hallå! Jag är då (var) nya ägaren till denna klenod =)

Bilen är nu på en skrotgård utanför Ängelholm. Innan överlåtelse till skrothandlaren plockade jag av spindlar med bromsarna.. Inte mycket mer än detta gick att använda. Men det var ju dessa delar jag köpte den för.. och bakaxel, men.. hmm njaa den ville inte vara med längre =(

Bifogar lite bilder:

post-617-1141377911.jpg

Gick lite lättare att få av den än på den om man säger så.. eller vad säger du Acke? =)

post-617-1141377973.jpg

Avplockat..

post-617-1141378202.jpg

Lite blästring gjorde susen

Motordonator.. någon??

Link to comment
Share on other sites

sorry.. är van vid att prata trasigt så det blir att jag skriver trasigt oxså.. :icon_oops:

kanot = kanon så kanotskick är egentligen kanonskick... förstår ni inte vad det betyder ger jag upp.. :)

edit: hoppas ni förstår vad en förknasare är oxså... :)

Acke jag förstår allt du säger, så var inte ledsen :console:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Hallå! Jag är då (var) nya ägaren till denna klenod =)

Bilen är nu på en skrotgård utanför Ängelholm. Innan överlåtelse till skrothandlaren plockade jag av spindlar med bromsarna.. Inte mycket mer än detta gick att använda. Men det var ju dessa delar jag köpte den för.. och bakaxel, men.. hmm njaa den ville inte vara med längre =(

de va som f*n.. hade bakaxeln gett upp ?? :( den kördes ju dit så jag trode att de bara va bromsarna som satt sig...

tog du inte styrväxel, rattstång å sådant ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...