Jump to content

Tullinge 21/5-2005


Jocke E

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Nu han Mathias 78 före men finns det ytterligare någon snäll sevenägare som har en plats över? Jag har ju fortfarande inte införskaffat en sjua :icon_oops: Det betyder dock inte att jag är mindre intresserad..

Jag bor i Stockholm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ingen bil ännu...

Vi som fortfarande hukar över en hög rör på helgerna och inte riktigt har någon sjua att åka med, kan man komma med ändå?

Är det bara att dyka upp på Tullinge eller kan man kanske åka med någon från McDonalds?

--- Jonas

Link to comment
Share on other sites

ja jag va ju med och kollade in bilarna i höstas och kommer gärna den här gongen också enda broblemet är att jag nu är billös. ingen annan som ska dit som bor i närheten av bagarmossen man kan få skjus av eller nån som har en plats ledig från mace donken. det va ju en kanon fin bild du hadde på inbjudan med mig som passagerare i en av bilarna. åker gärna med i år också ;) :D :D

Link to comment
Share on other sites

Hur många är det som är anmälda nu? Tänkte mest på alla de som anger att de tyvärr inte kan komma...

Är det för få anmälda kanske det är läge att bjuda in även andra från t.ex. Rejsa, mest för att få ekonomin att gå runt!

Link to comment
Share on other sites

Ang. Tullinge! Har förstått att man kan köra med obesiktad bil och jag kämpar förbrilt

för att få den körbar men jag har en bit kvar som ni kan se. Därför väntar jag med min anmälan tills jag vet, men jag kommer garanterat dit i vilket fall.

Frågor:

1. Om jag hinner klart till Tullinge blir det min första provkörning där. Inga alu-paneller eller skärmar kommer vara monterat. Finns det något enskilt hörn man kan hålla till lite för sig själv när man provkör för första gången?

2. Tänkte nöja mej med frambromsar för provkörningen, är det ok? Är även osäker på om jag hinner få i bälten. Kan kanske köra med tillfälliga midjebälten.

/Ronny

post-24-1114761809.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att skärmlös och midjebälten är OK.

Jag körde själv med midjebälten och enbart SFRO besiktad där förra gången.

Det finns ju en plats bortanför rakan innan vi svänger in till höger som du kan provköra på.

Sen om enbart frambromsar räcker ska du nog fråga dig själv. Det är vid ett par tillfällen som det blir 90 graders svängar och chikaner efter gaspådrag.

Link to comment
Share on other sites

2. Tänkte nöja mej med frambromsar för provkörningen, är det ok? Är även osäker på om jag hinner få i bälten. Kan kanske köra med tillfälliga midjebälten.

Som Jonte sa finns det ett hörn där man kan leka mer eller mindre ostört, men om du med enbart bromsar fram skall ge dig ut i konbanan vill nog inte jag varken ligga framför eller efter dig.

Men det kommer att finnas tillfällen när det är "tomt" i banan så ett par provvarv ser jag inte som någon omöjlighet.

Klart du skall komma och provköra kärran. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ang. Tullinge! Har förstått att man kan köra med obesiktad bil och jag kämpar förbrilt

för att få den körbar men jag har en bit kvar som ni kan se. Därför väntar jag med min anmälan tills jag vet, men jag kommer garanterat dit i vilket fall.

Frågor:

1. Om jag hinner klart till Tullinge blir det min första provkörning där. Inga alu-paneller eller skärmar kommer vara monterat. Finns det något enskilt hörn man kan hålla till lite för sig själv när man provkör för första gången?

2. Tänkte nöja mej med frambromsar för provkörningen, är det ok? Är även osäker på om jag hinner få i bälten. Kan kanske köra med tillfälliga midjebälten.

/Ronny

He He

Du är i samma läge som mig. Jag kommer att hålla till vid ena hörnet och "känna". Så du och jag kan ta varandra i handen och åka bort dit :)

Jag har iofs bromsar på alla fyra hjulen men sen är det inte mycket mer.

Link to comment
Share on other sites

Då kommer jag med min fråga igen kanske... är det någon här från göteborg eller trakterna runt omkring där som ska åka upp till tullinge?? jag är väldigt sugen på att hänga med å kika :D

Link to comment
Share on other sites

Jag vill bara tala om att jag nyss avbokade bullerprovet med Marlon under Tullinge den 21:a ...

Intresset för ett så sent bullerprov var inte tillräckligt stort.. :(

Link to comment
Share on other sites

Hahaaa! Lyckan är total, Efter en riktig adrenalin kick till jobbet med dala7 så kom beskedet att jag kan flyga hem på fredag kväll vilket gör att jag kommer till Tullinge.

Link to comment
Share on other sites

Men det låter ju utmärkt! Vi ses där!

/Ronny

jag får en liten ilning efter ryggen ......tänker på en som nyss gjorde en testkörning utan kaross och bälten.... det gick inte så bra som ni kanske minns... :( Jag tycker absolut att du ska ha bälte monterat och kör på egen risk...men det gör vi ju allesammans. Du är välkommen. :thumbup:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Jag och min fru kommer med vardagsbilen och dreglar över alla fina 7:or om det är OK. I så fall hakar vi nog på vid McDonalds.

Vi har precis köpt ett hus och nu ska vi bygga garage. Till vintern hoppas jag börja bygget av vår Locost (troligen Dala 7).

Siktar på att visa baken till er alla om ett år på Tullinge! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmmm...

Jag håller som bäst på att försöka få ordning på bilen till Tullinge. Finns det möjlighet att ha min plats öppen?

Jag tror jag kommer att hinna men det är tight. Sen finns det yttre faktorer som påverkar typ sjuka barn, tokig fru etc.

Så jag kommer veta ganska sent om jag kan komma med bilen eller inte.

ÄR det ok med er andra?

Link to comment
Share on other sites

Jag är nog på om man nu fick köra med en bil som väntar på andra sfro och regbisiktning...

Om du anser att bilen är säker för dig själv och kan och även för andra på banan så är det OK. :thumbup: (Har kollat med Tommy).

Men att åka utan bälten och annat som krävs antar jag att det inte blir tal om. ;) Vi kör ju alla på egen risk.

Ska bli kul att få en titt på ditt bygge.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Hej grabbar jag var J...ligt sugen på att åka till tullinge o gasa av mig men jag har tid för buller prov den 25 och bilprovningen veckan efter så jag vågar inte krasha bilen nu.Men nästa gång då :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hej grabbar jag var J...ligt sugen på att åka till tullinge o gasa av mig men jag har  tid för buller prov den 25 och bilprovningen veckan efter så jag vågar inte krasha bilen nu.Men nästa gång då :twisted:

Tråkigt :( att du inte kan komma. Har sett fram mot att få kolla in din nya sjua. Men vi kanske ses ändå nå´n stans i Sverige under sommaren....vem vet :D

Link to comment
Share on other sites

Jag är nog på om man nu fick köra med en bil som väntar på andra sfro och regbisiktning...

Om du anser att bilen är säker för dig själv och kan och även för andra på banan så är det OK. :thumbup: (Har kollat med Tommy).

Men att åka utan bälten och annat som krävs antar jag att det inte blir tal om. ;) Vi kör ju alla på egen risk.

Ska bli kul att få en titt på ditt bygge.

Eddy

Ok.

Hur är det nu? Måste man ha bälten eller inte?? Vad gäller??

Vill inte traila dit den för att sen bli nekad att köra.

Min bil är ett rullande chassi med styrning och broms, mer är det inte.

Dock kommer jag hålla mig för mig själv och försöka testa ut en del grejor.

Link to comment
Share on other sites

Det var det jag tyckte med. Vill heller inte hålla på att testa min bil på konbanan med en "herrejösses" trimmad dala7 framför mig. Jag vill ju kunna blåsa på :D

Nä skämt åt sido.

Jag kommer hålla mig för mig själv och som sagt testa ut den.

Vis av erfarenhet brukar det alltid finnas tid att vara själv på konbanan i slutet av dagen eller under "fikat", men det är inget jag räknar med.

Link to comment
Share on other sites

Instämmer där

Är du på bortre ändan är det inga problem. Eddy menade nog i konbanan.

Ja det stämmer...jag fattade nog att du menade konbanan...nu när jag tänker efter så har du ju sagt förut att det var lite testkörning efter rakan det gällde. Sorry att jag rörde till det :( :icon_oops:

Vi ses på lördag.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

--klipp--

Vis av erfarenhet brukar det alltid finnas tid att vara själv på konbanan i slutet av dagen eller under "fikat", men det är inget jag räknar med.

Det är nog inte helt omöjligt :)

Link to comment
Share on other sites

Det var det jag tyckte med. Vill heller inte hålla på att testa min bil på konbanan med en "herrejösses" trimmad dala7 framför mig. Jag vill ju kunna blåsa på  :D

--klipp--

En !!!!! :whistling: Du får 3 "steroidfyllda" Dala7:or framför dig! :D ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej grabbar jag var J...ligt sugen på att åka till tullinge o gasa av mig men jag har  tid för buller prov den 25 och bilprovningen veckan efter så jag vågar inte krasha bilen nu.Men nästa gång då :twisted:

Tråkigt :( att du inte kan komma. Har sett fram mot att få kolla in din nya sjua. Men vi kanske ses ändå nå´n stans i Sverige under sommaren....vem vet :D

Hej jag hoppas att det skulle kunna gå att få köra en dag på mitt sverge bana,för oss som bor norrut men det kaske går att ordna någon gång.

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon sammanställd lista eller något som visar vilka som ska med... jag jagar ju fortfarande någon som ska upp från halland eller göteborgstrakten...

Link to comment
Share on other sites

Jag hinner tyvär inte få bilen körbar till Tullinge. Däremot kommer jag åka dit och glutta lite.

Tar med mig ett par byggsugna (håller på att övertala ;) )

Hoppas att man kan få sig en liten tur med någon. :) :) :)

Kolla gärna in en filmsnutt på min motor utan grenrör! Kändes fint i trumhinnorna trots hörselkåpor. :wohow:

byggdagbok_200505.htm

Skulle va kul och rulla in på besiktningen i detta skick bara för att få se minerna :D

/Ronny

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon sammanställd lista eller något som visar vilka som ska med... jag jagar ju fortfarande någon som ska upp från halland eller göteborgstrakten...

Nope.

Antalet som förbetalat avgift är ju inte direkt strålande, men jag tror att merparten kommer att betala på plats.

Så hur många som kommer och varifrån har vi ingen aning om.

Link to comment
Share on other sites

Jag jobbar på så jag hoppas på att jag skall hinna. Har i allafall boka upp en trailer, det måste ses som ett gott tecken :)

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon sammanställd lista eller något som visar vilka som ska med... jag jagar ju fortfarande någon som ska upp från halland eller göteborgstrakten...

Nope.

Antalet som förbetalat avgift är ju inte direkt strålande, men jag tror att merparten kommer att betala på plats.

Så hur många som kommer och varifrån har vi ingen aning om.

Attans :( ... verkar ju inte va någon som ska dit härifrån... blir så svårt att komma upp :(

Link to comment
Share on other sites

Jag hinner tyvär inte få bilen körbar till Tullinge. Däremot kommer jag åka dit och glutta lite.

Tar med mig ett par byggsugna (håller på att övertala ;) )

Hoppas att man kan få sig en liten tur med någon. :)  :)  :)

Kolla gärna in en filmsnutt på min motor utan grenrör! Kändes fint i trumhinnorna trots hörselkåpor. :wohow:

byggdagbok_200505.htm

Skulle va kul och rulla in på besiktningen i detta skick bara för att få se minerna :D

/Ronny

Så jävla tufft när det skjuter små eldslågor :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Det dyker upp några Karlstadsbor i Tullinge, tyvärr utan bilar denna gång. (Eller är det ok utan grenrör också? Jag har ju bälten... ;-)

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...