Jump to content

Chasssi för racing


Alverby

Recommended Posts

Om man vill klassa in en egenbyggd super 7 i locost serien så måste ramen byggas efter "book chassit" vad jag förstått. Gäller detta alla måtten?

Jag skulle vilja höja chassit 25 eller 50 mm, så att jag skall få mer plats vid fötterna. Skulle det gå för sig ??? :(

Link to comment
Share on other sites

Jag har läst reglementet och nu har jag läst det några gånger mer !!! :icon_oops:

Följande står i det :För att bli registrerad på informationslistan får inte bilen på något sätt, som kan medføra tävlingsmässiga fördelar, avvika från ritningarna och materialvalet i bokan. Interna mått på ramen kan avvika så länge den totala bredden överenstämmer och axelavståndet är mellan 2250 – 2350 +- 15mm.

Om jag höjer ramen ger det mig i så fall tävlingsmässiga fördelar????

En nakdel i alla fall är högre tyngdpunkt :mad:

Link to comment
Share on other sites

Det er i tenkt på avvik i bredden. Jeg harkjørt slik bil i flere år nå. men har aldrig sett noe behov for å øke høyden. Bredden kan jeg forstå da det kan være trangt for et skikkelig sete. Men pedaler og føtter er det plass til. Man skal tenke seg nøye om før man forandrer høyden, da det kan lage et rart design på bilen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu har jag funderat ett slag, mätt och skissat lite okså!

DET KOMMER ATT BLI ETT CHASSI HELT EFTER BOKENS MÅTT !

:D :D :D :D :D

I det chassit kommer det en motor från Volvo V/S 40 2.0 l sugmotor. M 47 växellåda och en 740/940 bakaxel. Eventuellt kommer det att vara spindlar från 140 fram. Bromsar från 740/940.

Säg nu inte att motorn inte passar på lådan, jag kommer att bygga en egen språngkåpa. M47 ans bakdel och framdelen från en 850 växellåda :blink: . Allt enligt VOLVOS motor gurus ! :prop:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...