Jump to content

Stoneleigh i vår


Micael

Recommended Posts

Leffe eller Gripenland

Kan nån av er boka en bil på Stanstead?

Så glider ni förbi Luton och hämtar upp mig och Jonte (lagom kantiga efter ett antal pints) på vägen upp till Leamington.

Skulle vi försöka göra nåt besök på nån butik eller frabrik? Kan tänka mig att måga tillverkare lär ju finnas på mässan. Det kan nog vara lite körigt att få komma och hälsa på dagen innan mässan när dom håller på att förbereda sig. Då kanske det är bättre att åka till någon butil som inte kommer till mässa istället.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Ärade semester trippare!

Jag  hoppas att vår vän mattias kan boka och köra då han har en fantastisk ärfarenhet av fel sida körning. eller har jag fel?

mvh leffe

Jag kan boka.

Jag hoppas att jag har klarat av mina "nära döden" upplevelser i vänstertrafik. Fast nu är det ju nått år sedan sist :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

Hallo Ärade semester trippare!

Jag  hoppas att vår vän mattias kan boka och köra då han har en fantastisk ärfarenhet av fel sida körning. eller har jag fel?

mvh leffe

Jag kan boka.

Jag hoppas att jag har klarat av mina "nära döden" upplevelser i vänstertrafik. Fast nu är det ju nått år sedan sist :hypocrite:

Det är därför jag måste ta några pints innan jag hoppar in i bilen :D

Link to comment
Share on other sites

Bil är bokad. Ford Fokus eller liknande storlek. Jag har lite rabatt iom att jag är anställd på Volvo personvagnar.

76£ går kalaset på med fria mil och självriskreducering. Sen är det 500£ i deposition :icon_blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Halloj,

Jag tänkte kolla med er, Gripenland, Jonte och Leffe, om det finns plats för en till i bilen. Har lyckats få den aktuella helgen ledig så jag planerar att hänga på.

Har pratat med Micael som jag nästan bor granne med och han trodde att det skulle funka.

Jag är inte så stor så jag borde få plats i bagageluckan om det kniper... :o (jag får plats i bokchassit...)

mvh //Bernt

Link to comment
Share on other sites

Bilen vi hyrt är en Ford Focus så det kan bli lite trångt. Men allt går!

Annars kan vi ju boka om till en större bil. Jag kollar lite priser och återkommer.

Strålande!

Det kanske äbdå blir billigare med ett snäpp större bil om man blir 5 pers. Vi får väl se.

mvh //Bernt

Link to comment
Share on other sites

Ingen fler som är sugen att hänga på? Det är ett utmärkt tillfälle om man funerar på att beställa en byggsats från någon av tillverkarna i England. I Stoneleigh kan man jämföra dom alla!

Link to comment
Share on other sites

Focusen kostar 76£

En Mondeo kombi kostar 142£  och en Mondeo sedan 105£ om jag bokar om.

Jag undrar om inte focusen är snudd på lika rymlig i baksätet som mondeon. För mig spelar det dock ingen roll, helt OK prismässigt för endera alternativen.

Vad tycker övriga berörda?

//Bernt

Link to comment
Share on other sites

Boka gärna om bilen. Jag vet inte om vi behöver en combi... det beror ju på vad vi tänker handla.

Lozec: fick du tag i tanten på Headly villa?

Link to comment
Share on other sites

Jag ville försäkra mig om att jag har en plats i en bil innan jag bokar in mig hos tanten. Men om jag tolkar dig och Gripenland rätt så tränger vi ihop oss på något sätt, är det riktigt?

//Bernt

Link to comment
Share on other sites

Självklart ska du med, Bernt! Inget snack!

Den enda frågan är om vi ska tränga ihop oss eller punga ut för större bil? Jag tror oxå att Mondeon bara är marginellt större i baksätet än Focusen så jag antar att valet står mellan Focus eller Mondeo kombi. Iom att jag kör så är det upp till er andra att bestämma.

Link to comment
Share on other sites

Börjar ni bli laddade???? :D

Ska vi boka in några besök? Eller ska vi ta det som det kommer?

Själv vill jag köpa lite grejor, men dom kanske finns på mässan

Link to comment
Share on other sites

Glöm inte ha era fina T-shirts med Locost Sweden på er, för ni har väl så´na allihopa. Annars finns de på Locostshoppen  :thumbup:

"Kassör´n".

t.o.m en skjorta och en vindjacka ;)

Link to comment
Share on other sites

Glöm inte ha era fina T-shirts med Locost Sweden på er, för ni har väl så´na allihopa. Annars finns de på Locostshoppen  :thumbup:

"Kassör´n".

t.o.m en skjorta och en vindjacka ;)

Bra :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vet inte... som vanligt

Men ett glatt humör brkar inte skada :D :D

Jag och Lozec tänkte att vi kommer förbi dig Jonte och ställer bilen där. Sen tar vi oss till flyget tillsammans. Är det ok?

Har vi bokat om bilen, eller struntade vi i det? Kommer inte i håg .

Link to comment
Share on other sites

Hej Ärade Rese kamrater!!

Hur skall vi göra med deposionen på £500 för hyrblien?

Kollade någon om det fanns en chans att göra nått studie besök?

mvh Leffe

Link to comment
Share on other sites

Depotionen burkar gå att lösa med kreditkort. Man der helt enkelt en slip på rätt belopp så har dom den liggades tills man lämnar tillbaka bilen. Smidigt och enkelt.

För min del räcker det med ett besök på nån av Burton power, Rally design, europa spares eller liknade. Det är ju perfekt att ta samma dag som vi åker hem.

Link to comment
Share on other sites

Jag och Lozec tänkte att vi kommer förbi dig Jonte och ställer bilen där. Sen tar vi oss till flyget tillsammans. Är det ok?

Det är helt ok

här är kartan till mig

karta

Link to comment
Share on other sites

Bilen är ombokad. Tyvärr blev det ingen kombi. Med alla tillägg och dyl skulle det bli mer än 4ggr så dyrt som focusen. Så det blev en Mondeo sedan för 126£ så packa små väskor ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...