Jump to content

Bromsvätskebehållare


Micael

Recommended Posts

Är det nån som har koll på nån bra bromsvätskebehållare som inte sitter på huvudscylindern. Jag har två huvudcylindrar utan behållare och behöver en behållare som kopplas med en slang mellan huvudcylindrarna och behållaren.

Jag vet att det finns sådana att köpa via Burton/Dalhems etc men dom kostar typ 400:- och uppåt.

I och med att man är djupt nere i Locostträsket så vill man ju komma över nån bra behålare på skroten för en spottstyvel. :D

Så, är det nån som har nåt förslag?

Link to comment
Share on other sites

Jag har 2 st över (tror jag).

Annars finnes det på skroten, jag hittade från en 70-tals BMW (typ 2500) och den har tre uttag, 2 st för mina bromscylindrar och ett till kopplingen.

Uttaget för kopplingen sitter desutom högre upp.

Skall fixa bilder imorgon.

Edited by heralue
Link to comment
Share on other sites

Däremot är det inte "vilken slang som helst" som klarar bromsvätskan tyvärr. Bränsleslang har på min bil klarat sig i en säsong. Det svettas nu ganska ordentligt och är alldeles skört och jag måste byta det innan nästa säsong.

Någon som vet vilken sorts slang som krävs?

Link to comment
Share on other sites

Däremot är det inte "vilken slang som helst" som klarar bromsvätskan tyvärr. Bränsleslang har på min bil klarat sig i en säsong. Det svettas nu ganska ordentligt och är alldeles skört och jag måste byta det innan nästa säsong.

Någon som vet vilken sorts slang som krävs?

Tackar för svaren.

Jag tror att hydroskand har en slang som borde passa perfekt, det är en bromsslang. Dom har dessutom en nippel som passar i Wilwoods huvudcylindrar (7/16-20). Har dock inte kollat vad den kostar.

Ska kolla efter bmw behållare

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...