Jump to content

Bilar till Elmia mässan 2005


Tommy

Recommended Posts

Omröstningssida ang. Elmia, där vi intresserade kan lägga in bild på sin, eller någon annans bil.

(Observera att det bara gäller bilar ägda/byggda av föreningsmedlemmar.)

6 bilar skall väljas ut, 4 av dessa kommer att få möjlighet att ställa ut på Elmia:

Det skall vara ett rullande chassi, sedan skall de andra 3 vara av olika utförande och motorval!

Förslag är: 1 st Volvobygge, 1 st Mc bygge och 1 st ... ( ja här är det fritt att komma med förslag )

Vi har inte lång tid på oss att välja ut bilar så det får gå undan lite!

Lägg in era förslag i den här tråden med all tänkbar bil & bygginfo med bild(er)

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle gärna se att någon av bilarna är bygd från någon form av kit för att visa brädden. Jontes MK vore en bra representant tycker jag. Tyvärr hinner jag nog ej klartr med min till dess.

Michael W

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Det vore lite skoj att se en av de som går i roadsportklasserna med helbur etc.

Eller från locosttävlingarna, kanske Runes?

Där kan man ju dessutom hitta bilar med MC-motorer utan problem.

Vore bra att visa bredden på biltypen från rena banbilar till finåkarbilarna.

Finns det inga bland medlemmarna så får man väl se till att de blir medlemmar innan Elmia...

Link to comment
Share on other sites

Hei Eddy

Du nevner en messe i denne mailen, og jeg ser nå på nettet at messen er bestilt. Du spurte om jeg hadde en bil du kunne bruke og det har jeg jo. Hvis det er interesangt å vise en bil bygd for racingserien så kan dere låne min, den er med MC motor(Yamaha R1). Jeg ser at dette er i påsken, så da kan jeg mulighvis ta med bilen til Gøteborg når jeg drar til Østerike for påsken. Sender med bilde av bilen.

Rune

Det här mailet fick jag frår Rune Naes. Jag tycker att det är ett bra tillfälle att visa upp en "riktig" ban7a. Problemet är bara hur vi ska få den till Elmia. Tänkte om någon som bor i Göteborg och som har planer att dra till mässan skulle kunna åta sig att ta hand om bilen och dra den dit. Hoppas det går att lösa på nå´t sätt. Jag röstar för att Runes skall vara en av bilarna i montern. Ska "be" :whip: Tommy att han hjälper mig medbilderna.

En annan grej: i så fall bör vi kanske ha en tillfällig försäkring på bilen (bilarna) under de dagar som vi har ansvar för dem. Kanske de vanliga färsäkringarna gäller...kan inte så´nt där. :icon_oops:

O.K. vad tycks om detta, kom med synpunkter så vi kan lämna ämnet och gå vidare.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker definitift att Runes bil ska med! Jag skulle även vilja se en med SAAB motor i ;)

Den av oss som hunnit längst med Saab-bygge är väl Tobias (LUPUS) eller eventuellt "Lämeltåget"...

Edited by Friberg
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker definitift att Runes bil ska med! Jag skulle även vilja se en med SAAB motor i ;)

Den av oss som hunnit längst med Saab-bygge är väl Tobias (LUPUS) eller eventuellt "Lämeltåget"...

Och Hur långt gångna är dessa Saab byggen ?

Finns intressse för Mässan?

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker definitift att Runes bil ska med! Jag skulle även vilja se en med SAAB motor i ;)

Den av oss som hunnit längst med Saab-bygge är väl Tobias (LUPUS) eller eventuellt "Lämeltåget"...

Och Hur långt gångna är dessa Saab byggen ?

Finns intressse för Mässan?

Nästa år kanske ;) väligt mycket bara punktat än + att den tiden finns inte att putsa upp och antar jag måla ramen så den ser najs ut

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker definitift att Runes bil ska med! Jag skulle även vilja se en med SAAB motor i ;)

Den av oss som hunnit längst med Saab-bygge är väl Tobias (LUPUS) eller eventuellt "Lämeltåget"...

Och Hur långt gångna är dessa Saab byggen ?

Finns intressse för Mässan?

Nästa år kanske ;) väligt mycket bara punktat än + att den tiden finns inte att putsa upp och antar jag måla ramen så den ser najs ut

Hoppsan, ramlade ur loggin:et så det var Lupus och inte guest :D

Link to comment
Share on other sites

Hej!Det viktigaste ur Locost-synpunkt är ett helt hemmabygge.Det är ju själva innebörden av Locost.Billigt och hemmagjort.

Svantes (Den starlet motoriserade hemma hos Per,menar jag iallafall!) bil är isåfall perfekt.Kajsa Varg hade varit stolt.Utöver den skulle en Dala-7 sitta bra.Ett Svenskt kit.Och en med MC-motor.För att visa bredden av bilar som man kan byggqa ihop själv.

Dala-7:an bör vara ett icke fullgånget bygge, då man kan visa hur lätt det är att montera ihop den med Dalas grejor.

För övrigt tycker jag att Cartago skall jämnas med marken.

mvh Pixbo,bygger billigt,tungt och själv.

:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag tyckar SuperSwift's bil borde vara med, roligare med  en motor med vättig vikt, bara på motorn har han sparat 100 Kg mot min :-)

Jag tycker också att Superswifts bil är lämplig för mässan !

Hoppas han kan ställa ut :D

Link to comment
Share on other sites

Hej!Det viktigaste ur Locost-synpunkt är ett helt hemmabygge.Det är ju själva innebörden av Locost.Billigt och hemmagjort.

Ok?? Så föreningen är bara till för Locost nu? Innan var det sagt att alla sjuor var välkomna :(

Link to comment
Share on other sites

Ok?? Så föreningen är bara till för Locost nu? Innan var det sagt att alla sjuor var välkomna :(

Så kommer det att vara i fortsättningen också, alla är välkomna.

Link to comment
Share on other sites

Nu är det bara så att det endast finns plats för 4 bilar. :icon_blink: Jag önskar det hade varit fler :wub: Men nu gäller det att utöver det halvfärdiga bygget som mässan så gärna ville ha, så finns det plats för 3 bilar till :icon_blink: Det gäller att få en så bra mix som möjligt på dessa tre platser.

Kan vi göra så här, vi betar av en bil i taget :) ...skall Runes bil vara en av dem??? .....Om vi kan besluta oss för det, så är det 2 bilar(eller 3 om beslutet blir att vi tackar nej till Runes) som vi skall ha. Blir Superswift en av de 2 så gäller det att plocka fram den sista bilen.

Är det någon av de ovan nämda bilarna som vi kan vara överens om? :D

(Det blev vist lite rörigt :blink: hänger knappt mä själv till slut) :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Runes eller annan tävlingsbil tycker iaf jag är självklar... :thumbup:

finns det ingen som kör med v8a ??

bra kontrast mot en MCmotor tänkte ja..  :)

Då är vi två som tycker att Runes ska med :thumbup: Några fler?

Link to comment
Share on other sites

Vi kanske ska fundera på varför vi ställer ut på mässan innan vi beslutar vilka typer av bilar som skall vara med.

Jag anser att man måste ha ett mål med en mässa, annars är det ingen idé att vara med. Att bara vara med är helt förkastligt, då är det bättre att spara slantarna och tiden till nåt bättre.

Men om vi har ett klart mål med det så är det en annan sak, då kan vi dessutom mäta om det verkligen var värt att ställa ut.

Så vad vill vi uppnå med att ställa ut på mässan...

Link to comment
Share on other sites

ett alternativ är att vi skapar en lista på säg 10 bilar eller så och ordnar en "omröstning" och sedan tar vi dom som får fles röster.. :)

man får ju kolla så att dom som är med på listan är villiga att släppa iväg bilen oxså.. :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Hej!Det viktigaste ur Locost-synpunkt är ett helt hemmabygge.Det är ju själva innebörden av Locost.Billigt och hemmagjort.

Ok?? Så föreningen är bara till för Locost nu? Innan var det sagt att alla sjuor var välkomna :(

ALLA SJUOR ÄR VÄLKOMMNA I FÖRENINGEN! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej!Det viktigaste ur Locost-synpunkt är ett helt hemmabygge.Det är ju själva innebörden av Locost.Billigt och hemmagjort.

Ok?? Så föreningen är bara till för Locost nu? Innan var det sagt att alla sjuor var välkomna :(

ALLA SJUOR ÄR VÄLKOMMNA I FÖRENINGEN! :thumbup:

Helt rätt Tommy

Samtidigt håller jag med Pixbo lite, vi heter ju Locost som kommer från Lowcost. Sen spelar det ju ingen roll vilken typ av bil man har/bygger/planerar etc.

Man kan ju bygga en Cateherham billiigt (eller iallafall inte fullt så dyrt) samtidigt som man kan bygga en Locost dyrt.

Iallafall jag se klubben som ett gäng glada tokar som heller bygger/fixar själva än att springa att köpa allt från hyllan.

Link to comment
Share on other sites

EN LITEN SUMMERING PÅ FÖRSLAG PÅ BILAR TILL MÄSSAN ÄR:

Obs ! Utan att ägarna är tillfrågade!

Svantes (Toyota), Superswift (Suzuki-turbo), Jontes (Ford)

Då fattas Kanske ett volvobygge (Zaphod?) och ett mc bygge ( Förslag? )

Link to comment
Share on other sites

Målet med mässan är väl att på ett enkelt sätt visa att vi finns.

Samla medlemmar så att vi blir en stark klubb som kan ordna träffar och track days.

En naturlig samligsplats för oss som byggt, köpt, bygger eller planerar att bygga ett litet fordon av sju-typ.

Vilken sort sjua är helt egalt.

Link to comment
Share on other sites

EN LITEN SUMMERING PÅ FÖRSLAG PÅ BILAR TILL MÄSSAN ÄR:

Obs ! Utan att ägarna är tillfrågade!

Svantes (Toyota), Superswift (Suzuki-turbo), Jontes (Ford)

Då fattas Kanske ett volvobygge (Zaphod?) och ett mc bygge ( Förslag? )

Om inte jag räknar fel så är det 5 bilar i ditt förslag :icon_blink: Ett för mycket i så fall. Men du kanske menar att vi kan ha en omröstning där dom här bilarna ingår.

Link to comment
Share on other sites

Vi kanske ska fundera på varför vi ställer ut på mässan innan vi beslutar vilka typer av bilar som skall vara med.

Jag anser att man måste ha ett mål med en mässa, annars är det ingen idé att vara med. Att bara vara med är helt förkastligt, då är det bättre att spara slantarna och tiden till nåt bättre.

Men om vi har ett klart mål med det så är det en annan sak, då kan vi dessutom mäta om det verkligen var värt att ställa ut.

Så vad vill vi uppnå med att ställa ut på mässan...

Om vi börjar med:

# Vi får den 1:a riktiga "träffen" för vår nya klubb.

# Vi kommer att visa att vi finns. ( Bra för ex, Rabatter och förmåner etc,)

# Värva medlemmar, Om vi kan värva 1 promille av besökarna till vår förening

så kommer i alla fall jag att vara otroligt nöjd :D = Mer i klubbkassan

# Försäljning av ännu ej bestämda klubbprodukter = Mer i klubbkassan

# Pengarna för monterplatsen kommer vi med all sannolikhet att bli sponsade med.

# Om vi skulle strunta i mässan så skulle vi ångra oss bittert i efterhand.

Vi har inget att förlora utan här blir det "vinstvarje gång" ! :wohow:

Jag skulle kunna rabbla fördelar på hela A4 ark :whistling: men det orkar jag inte....

EDIT: Glömde det viktigaste... Det blir trevligt och intressant!

Link to comment
Share on other sites

EN LITEN SUMMERING PÅ FÖRSLAG PÅ BILAR TILL MÄSSAN ÄR:

Obs ! Utan att ägarna är tillfrågade!

Svantes (Toyota), Superswift (Suzuki-turbo), Jontes (Ford)

Då fattas Kanske ett volvobygge (Zaphod?) och ett mc bygge ( Förslag? )

MC-bygge. Jag har en (Luego kit individuel bakvagn och R1 motor) Gripenland (vetifan + massor formel 1 delar + Hayabusa :wub: ) och sen har vi redan diskuterat Rune's racer.....

Edited by BoA
Link to comment
Share on other sites

Dala-7:an bör vara ett icke fullgånget bygge, då man kan visa hur lätt det är att montera ihop den med Dalas grejor.

Ehm... jag vet inte vad ni andra tycker, men personligen är jag mycket tveksam till att klubben skall "marknadsföra" något speciellt kit på mässan. Nu kanske det inte var så du menade, men jag tycker bara vi ska ha det i åtanke att klubben skall vara neutral. ;)

Link to comment
Share on other sites

EN LITEN SUMMERING PÅ FÖRSLAG PÅ BILAR TILL MÄSSAN ÄR:

Obs ! Utan att ägarna är tillfrågade!

Svantes (Toyota), Superswift (Suzuki-turbo), Jontes (Ford)

Då fattas Kanske ett volvobygge (Zaphod?) och ett mc bygge ( Förslag? )

Jag föreslår:

En tävlingsbil från Locost serien (självkart ska serien promotas!)

En helt hemmabyggd, tex från boken eller McSorvadhannuheter)

En byggd på locost kitt (gärna Svenskt)

En byggd på hicost kitt

Av de fyra bilarna bör:

En bil vara halfärdig

En bil vara byggd på volvo/ford komponenter

En bil ha mc motor

Sen kan man blanda och ge från kategorierna men min ödmjuka åsikt är att egenskaperna ovan bör täckas in :)

Link to comment
Share on other sites

Jag föreslår:

En tävlingsbil från Locost serien (självkart ska serien promotas!)

En helt hemmabyggd, tex från boken eller McSorvadhannuheter)

En byggd på locost kitt (gärna Svenskt)

En byggd på hicost kitt

Av de fyra bilarna bör:

En bil vara halfärdig

En bil vara byggd på volvo/ford komponenter

En bil ha mc motor

Sen kan man blanda och ge från kategorierna men min ödmjuka åsikt är att egenskaperna ovan bör täckas in  :)

Det låter som en bra fördelning, även om jag tycker att det lika gärna kunde vara två hembyggen och ett kit isf tvärt om. Men vi får väl se vilka kan/vill ställa ut sin bil också? Kanske kan vara en bra utgångspunkt...

Gripenland, t.ex, får du ihop (minst) ett rullande chassi med jättemackorna på så är ju det en het kandidat till hicost/MC-motor/halvfärdig, eller ev. helfärdig? :)

Vem har kontakt med Toyota-Svante, kan han? Bilder på den som den ser ut nu isf?

Låter som vi har Runes bil. :thumbup: Någon som bygger för den svenska serien som hinner klart i tid, som alternativ annars?

Link to comment
Share on other sites

Det låter som en bra fördelning, även om jag tycker att det lika gärna kunde vara två hembyggen och ett kit isf tvärt om.    ?

Det hade varit perfekt med två av varje. Två hembyggda och två kitt. Det är inget som utesluts i folmeln ovan. Tex täcker väl Runes bil in:

En tävlingsbil från Locost serien

En byggd på locost kitt

En bil ha mc motor

Då finns det plats för två hembyggda bilar :)

Om min skorv är färdig återstår att se :whip: När är mässan?

Var måtten till någon nytta, gka?

Link to comment
Share on other sites

Ähm, det är tydligt att flera föreslagna objekt är i bygg-stadiet. "Kanske blir klar", "om den blir klar" osv.

Jag kan bidra med ett färdigt alternativ..... :whistling: Och den är garanterat hembyggd (även karossen).

post-24-1102404443.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ähm, det är tydligt att flera föreslagna objekt är i bygg-stadiet. "Kanske blir klar", "om den blir klar" osv.

Jag kan bidra med ett färdigt alternativ..... :whistling: Och den är garanterat hembyggd (även karossen).

Så skall det låta!:thumbup:

Den skulle inte sitta fel på mässan!

Då har du och Jonte gett klartecken för mässan.

2 mycket representativa Locost biddrag enligt min mening.

Link to comment
Share on other sites

Ähm, det är tydligt att flera föreslagna objekt är i bygg-stadiet. "Kanske blir klar", "om den blir klar" osv.

Jag kan bidra med ett färdigt alternativ..... :whistling: Och den är garanterat hembyggd (även karossen).

Nu börjar det hända nå´t :thumbup: Det här ser kul ut :wohow: Kan du berätta lite om bilen :icon_bach:

Bilder på fler bilar...med beskrivning tack :whip: :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

EDIT: Detta inlägg är ändrat !

Med glädje måste jag säga att följande bilar kan komma till mässan:

1. Jonte ( Ford ) "Kit"

snow.jpg

2. Pacman ( Fiat ) "Egen tillverkning"

pacman800.jpg

3. Björn ( Volvo & Saab ) "Hemmabyggd Racer"

bjorn.jpg

Om vi nu kan presentera ett 1/2 - 1/4 fädigt MC bygge så är vi "hemma" ! :thumbup:

Då får vi en bred presentation i vår monter!

ps/

Hittar vi inget rullande Mc-chassi Så får vi välja ett vanligt !

Link to comment
Share on other sites

MITT FÖRSLAG FÄRDIG BIL

Färdig bil med Volvo 140 framvagn 240 Alu bakaxel

SAAB motor

Bilder finns "Text som tidigare"

Bara en liten berättelse från rejsa ang Björns bil...

Detta är ett Quote från skribenten P.P på rejsa.nu

###

Här kommer en STOR varning om ett STORT inlägg:

En Seven-tur.

Som sekreterare i den lokala sportvagnsklubben får man ju kompisar med alla möjliga sorters underliga fordon. Detta är en story om ett möte med ett av dem, vilket blev till ett utskick för övriga medlemmar. Jag tror det skedde som någon slags undermedveten behandling av en traumatisk upplevelse. Det hela började helt oskyldigt i somras med att jag stannade till på en verkstad för att lämna in min programerbara tändning, och då snubblade över ett par kompisar som mekade Seven. Jag blev kvar och hjälpte till med det jag kunde, men gjorde sen misstaget att berätta att jag aldrig åkt i sån bil tidigare. Så jag hamnade snabbt i passagerarstolen och jakten på en öde raka inleddes:

Vi tog korsningen i ett lugnt tempo, t.o.m. betydligt lägre än vad jag brukar hålla där varje dag med den allt annat än fräscha Opeln och min kropp började sakta slappna av ifrån den värsta spänningen. Föraren tog en snabb koll i backspeglarna, mest för att kolla så att Farbror Batong inte fattat intresse för oss, en aningen längre blick på instrumenten så att allt var OK där, och slutligen en noggrann överblick längs industrirakan som låg framför oss. Att få Moster Agda eller en 20-tons lastbil framför sig kunde ju bli ödesdigert.

Då allt var grönt kuggade han ner till tvåan och motorbromsade ner till cykeltempo vartefter han frikopplade och aktiverade "launchkontrollen", som ställer om tändningen och turbotrycket. Jo, jag vet, det heter antagligen något annat, men så här i efterhand kan jag inte komma på ett bättre uttryck. Gaspedal ner, koppling upp, och min första tanke "Blir det inte värre än så här?" placerar sig som god trea över befängda idèer som passerat igenom Peterssons huvud. (Solklar etta: "Hmm, det där med Alfa Romeo är nog inte så dumt ändå!" och med: "Den där kurvan klarar nog pappas Audi i 75km/h. " som god tvåa).

Att axet här påminde om en automatlådebil berodde på att de 225mm breda däcken kämpade frenetiskt med att hitta det försvunna greppet.

Men vartefter farten ökade blev suget mer och mer påtagligt. Allt ändras dock drastiskt när trean dras i: En illvillig kraft vill plötsligt trycka mig igenom det låga ryggstödet, samtidigt som magsäcken bestämmer sig för att inta lungornas ordinarie plats. Och för dem som inte testat kan jag berätta att lätt illamående, andningssvårigheter och en "fritt fall"-känsla i maggropen inte är kul i en bil. Synen har svårt att fokusera på något särskilt, så av någon anledning tittar jag ner på mina fötter och noterar tacksamt att jag har ett ramrör att ta stöd emot, för det här måste gå åt helsicke.

Det har inte gått så värst många hundra meter sen vi startade men det är redan dags för fyrans växel. De flesta bilar börja nu lugna ner sig, men inte detta ex. Tvärt om, nu har motorn en hel del motstånd att jobba emot, så både turbotryck och effekt skjuter i höjden med en gång. Därmed placerar sig magen någonstans i halstrakten, och då jag varken har hjälm, motorglasögon, hörselproppar eller vindruta som skydd kan vi addera dånet ifrån fartvinden som döljer alla eventuella kvidanden ifrån min sida, samt en blåst som på ett ögonblick gjort mig så gott som blind. I mitten var det grått, längst upp blått och på sidorna en sörja av olika kulörer. Hoppas bara att föraren är mindre känslig.

Tack och lov verkar han nöjd och släpper av i det läget vilket gör att den mest akuta dödsångesten avtar och ersätts med förvåning: Att något som inte innefattar sprängämnen eller vattenfall och tunnor kan få en att känna så här? Mannen bakom ratten är dock mer härdad och konstaterar glatt att: "Vad bra, nu rör sig ju bakvagnen åt rätt håll i alla fall!" Själv har jag inte sinnesnärvaro att notera några som helst chassireaktioner på den provstart som vi gör på väg tillbaka till verkstaden, jag ser bara hur föraren febrilt jobbar med ratten under hela resan. Efteråt vet jag inte vad jag skall tycka om turen. Ena halvan av mig vill aldrig uppleva det igen, mens den galnare delen vill ha mer. Fast då med en integralhjälm på skallen, synen är inte helt fel att ha när det går fort.

Javisst gott folk, jag har fått åka Seven-replika för första gången i mitt liv. Dessa bilar har ju en förmåga att attackera människors sinnen även i de mest beskedliga former, men Björn Svenssons Turbomonster är ju i en helt annan liga. Du kan ju själv översätta 250hk/350NM och 700kg till din egen bil och gissa resultatet (siffrorna är mina, men jag tror att de snarare är i under än överkant). Det värsta är att det mesta kommer att kännas väldigt lamt efter det här. Men du skall ha tack för turen Björn, den var.intressant.

Så slutade historien, men så här i efterhand har jag fyra saker att tillägga:

1. Farsan köpte strax efteråt en 944 Turbo. Detta är enl. mina mått en snabb bil, eller rättare sagt, var en snabb bil. Nu känns den inte märkvärdig alls.

2. Jag har åkt en Seven till. Denna gång en Caterham med Ford Zetec-motor. 550kg och 160-170hk borde ge kittlingar i maggropen runt Knutstorp. Men nej, inte nu längre. Visst, väghållningen var SÅ mycket bättre än i min egna Alfa, men draget? Näää.

3. Björn har glatt berättat att nu har de minsann hittat en spricka i en turboslang, så nu går bilen RIKTIGT bra. Någon som har ett familjepack valium att sälja?

4. Däremot har den aldrig presterat en godkänd tid på strippen, så att jag kunnat relatera mina upplevelser till lite siffror. Senast slog visst övervarvsskyddet in redan vid 4000 utan någon anledning. Björn självhävdar att det börjar bli en citybil, då den ständigt pajar så fort den kommer utanför stadsgränsen.

_________________

Link to comment
Share on other sites

MITT FÖRSLAG FÄRDIG BIL

Färdig bil med Volvo 140 framvagn 240 Alu bakaxel

SAAB motor

Bilder finns "Text som tidigare"

----- Klipp -----

:wohow: Vart hittar jag mer info och bilder om bilen ?

Link to comment
Share on other sites

Hjälp till att hitta Bil nr 6. ! "rullande chassi"

6. 1/2 - 1/4 fädigt bygge.

ps /

Ett bygge med Volvodonator skulle inte vara fel!

Håkan Book´s bil har ju Volvo-motor. Snyggt byggt, dessutom. Och blir han inte helt klar till mässan så kan den väl ändå kvalificera sig?

Link to comment
Share on other sites

EDIT: Detta inlägg är ändrat !

Med glädje måste jag säga att följande bilar kan komma till mässan:

1. Jonte ( Ford ) "Kit"

Jontes800.jpg

Är det verkligen rätt bild? Jonte har en MK Indy vet jag, men jag tycker detta ser ut som en Westfield?

Link to comment
Share on other sites

EDIT: Detta inlägg är ändrat !

Med glädje måste jag säga att följande bilar kan komma till mässan:

1. Jonte ( Ford ) "Kit"

Jontes800.jpg

Är det verkligen rätt bild? Jonte har en MK Indy vet jag, men jag tycker detta ser ut som en Westfield?

hepp...det där är inte min bil... :D

Detta är min bil

snow.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hjälp till att hitta Bil nr 6. ! "rullande chassi"

6. 1/2 - 1/4 fädigt bygge.

ps /

Ett bygge med Volvodonator skulle inte vara fel!

Håkan Book´s bil har ju Volvo-motor. Snyggt byggt, dessutom. Och blir han inte helt klar till mässan så kan den väl ändå kvalificera sig?

Min bil är i stort sett klar och väntar sedan ett tag tillbaka på sista SFRO bes. och sedan lack.

Förövrigt så trivs både den och jag ganska bra här mitt ute

i skogen i mörkaste småland där det inte är så mycket folk.. :icon_oops:

Så det blir nog lätt att iallafall en av oss stannar hemma känns det som just nu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...