Jump to content

Tips om tjockare kartong för att tillverka mallar/modeller


Jari

Recommended Posts

Har ett tag letat efter ett tjockare papp/kartong att tillverka mallar eller modeller utav, nu har jag hittat ett perfekt material.

Staples har ett vitt kartongark 770gr storlek 720x1020mm ca. 1,2-1,5mm tjockt. art.nr 9018003. Kostar 72,50kr.

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, swedishGT40 sade:

Duger inte mjölkpapp?

Köpes på stora rullar o kan användas när su renoverar kåken också 😁

Dom jag har kollat på har varit för tunna för mitt ändamål, behövde ha mer styvt material för att kunna bocka och tejpa ihop. Ska ha det till att tillverka en intercooler med rör mm. och kunna montera det på plats i bilen, innan jag klipper till aluminiumbitar och börjar svetsa ihop allt.
Men jag såg att du har använt mjölkpapp. Duger garanterat bra på plana ytor för att få ut mallar till plåtar.

Link to comment
Share on other sites

Just nu, Jari sade:

Dom jag har kollat på har varit för tunna för mitt ändamål, behövde ha mer styvt material för att kunna bocka och tejpa ihop. Ska ha det till att tillverka en intercooler med rör mm. och kunna montera det på plats i bilen, innan jag klipper till aluminiumbitar och börjar svetsa ihop allt.
Men jag såg att du har använt mjölkpapp. Duger garanterat bra på plana ytor för att få ut mallar till plåtar.

Då är jag med 👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...