Jump to content

Locost Sweden på Elmiamässan 2005


Tommy

Recommended Posts

Självklart Jag trode det var för många redan så jag har bokat upp mig med att besöka elmia med jobbet på fredagen Jag anländer vid 12 tiden och kan leverera burken då om det är ok. Jag jobbar som sagt denna dagen men datorn kan ni ha hela helgen. så länge någon har koll på den. Jag är tillgänlig :D övriga dagar om det finns behov. Behöver ni datorn tidigare så hör av er.

Jag jobbar som ungdomsbehandlare och det är med de undommar som jag arbetar med som jag kommer att åka med på fredag

Hör av er

Michael W

Ps

I morgon så om allt går i lås skall jag provstarta motorn :wohow: . :twisted: vad förväntansfull och nervös jag är.

Ds

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Hur löser vi det med film och bilder till dator eller dvd ?

Kan någon fixa lite DVD skivor eller vanliga cd?

Michael kanske har lite ? Hur har du med sparade filer Acke ?

Efter helgen bestämmer vi hur vi skall göra, och hoppas att Henrik

kollar upp det där med anslutning till projektorn !

Link to comment
Share on other sites

Vad är det som skall visas.

Filmsnuttarna på forumet finns i burken likaså filmerna från dala 7.men någon måste ju ha originalen åtminstone vissa kan vi få tag på dem?

Lev väl

Michael

Link to comment
Share on other sites

ja har ca: 4 GB film men bara något hundratal bilder numera.. :(

ja kan bränna på DVD å skicka me Gripenland som väll ändå skall upp torsdag eller fredag ??

Link to comment
Share on other sites

ja har ca: 4 GB film men bara något hundratal bilder numera..  :(

ja kan bränna på DVD å skicka me Gripenland som väll ändå skall upp torsdag eller fredag ??

Kanon :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Vår bil är dammig som fn.... Får vänta in i det sista med att få den lite renare...

Lackverkstaden sa att lacken är känslig i början och att vi inte får tejpa dekaler på den fören om ca: 3 månader. :(

Link to comment
Share on other sites

Ni som varit på Elmia förut, finns det så att man köper flerdagsinträde, eller hur funkar det?? Jag kommer nog att åka dit på fredagen för att titta på mässan, sen så ska jag ju jobba där hela söndagen... 200:- inträde varje gång, det blir 400:- i bara inträde :(

Link to comment
Share on other sites

Om jag förstått det hela rätt så får varje utställare 2 st utställarkort till mässan. Eftersom du ska jobba i montern så ska nog det ordnas ska du se.

Link to comment
Share on other sites

Om jag förstått det hela rätt så får varje utställare 2 st utställarkort till mässan. Eftersom du ska jobba i montern så ska nog det ordnas ska du se.

Det är delvis rätt !

Det är montering och demonteringskort... Gäller på Torsdag och på Måndag em.....

Vi har totalt under mässan 5 kort per dag ! för monter representanter.... ;)

Dessa räcker nästan precis åt oss: kolla på... Arbetschema för montern Elmia 2005

Link to comment
Share on other sites

Om jag förstått det hela rätt så får varje utställare 2 st utställarkort till mässan. Eftersom du ska jobba i montern så ska nog det ordnas ska du se.

Det är delvis rätt !

Det är montering och demonteringskort... Gäller på Torsdag och på Måndag em.....

Vi har totalt under mässan 5 kort per dag ! för monter representanter.... ;)

Dessa räcker nästan precis åt oss: kolla på... Arbetschema för montern Elmia 2005

Jag har fått mig sänt 4 st parkeringstillstånd som bara gäller in och utflyttning. Parkeringtillstånd de övriga dagarna på avgiftsbelagd parkering kostar 192:- + moms och bil. ( som ska beställas, faxas in beställning, och hämtas i reseptionen). Vi får 5 utställarbiljetter/dag för monterpersonal. Jag är ledsen om jag har gett intryck av att det gäller 2 biljetter/fordon. :(

Skall vi försöka tima in oss så att vi anländer till Elmia ungefär samtidigt, jag menar då dom som ska ta första "vakt"?

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Vad är det här med parkeringsavgift?? Finns det en speciell parkering där det är bevakat??

Vid vilken tid ska man anlända på förmiddagen?? en stund innan allt öppnar, eller precis när det sätter igång?? hade ju varit bra om man, som du säger Eddy, kommer relativt samtidigt så att man kanske sammanstrålar där och fördelar lite information å biljetter?!

Link to comment
Share on other sites

Jag besdökte mässan i dag vår monter såg synerligen snygg ut. En mycket stor tack till ett kanonbra arbete. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Besökte gubarna i Locost-montern som planerat igår och måste säga att gladare och trevligare gossar är nog svåra att hitta.

Lite bilder tog jag oxå och ska väl ta tag i dem innan helgen är över.

Med det bemötande man får i Locost Swedens monter så är det väl bara en tidsfråga innan Sjuorna är vanligare än Volvosarna på våra vägar! :D

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Imorgon ska jag till montern hela dagen... Jag ser verkligen fram emot det!! Ska bli skitskoj!! :wohow:

kommer att plåta en massa, så en hel del bilder kommer väl upp här sedan!!

Link to comment
Share on other sites

Kan bara hålla med förgående inlägg. Stor elog till alla som ställt upp och arbetat i montern :thumbup:

Jag var där på långfredagen! Lite väl mycket folk i hallarna för min smak. trampade tår och skavda hälar :D

m :D h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Ni skall alla ha ett stort tack för era besök och all hjälp under mässan!

Jag kunde inte ens med min vilda fantasi föreställa mig att så många skulle närvara....

Speciellt under årsmötet! :wohow:

Helgen har varit jobbig och man är nu klassad som "Mäss-Zombie".... :icon_sleep:

Men något av det trevligaste jag varit med om...

Klubben ökade sitt medlemsantal med 31% under helgen :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Ja, ni gjorde ett kanonjobb på mässan, och innan också !! (ökningen av medlemsantalet talar ju sitt tydliga språk)

Det var härligt att se folk som tittade in (det verkligen lyste i ögonen på en del att få drömmen om en EGEN sportbil uppfylld)

Link to comment
Share on other sites

Totalt 74.150 besökare!

Åters motormässa på Elmia slog ett rejält publikrekord. Totalt 74.150besökare, drygt 12.000 fler än ifjol, hann räknas in innan entrékassorna

stängde på måndagseftermiddagen.

Ni som fotade runt Locost Sweden montern ! Var snäll och dela med er av era bilder här! :)

Link to comment
Share on other sites

Jag måste hålla med Tommy. Grymt roligt!

Nu ska jag åka och lämna tillbaka släpet. Hoppas att dom inte upptäcker att jag tappat bort veven :icon_oops:

Sen lägger jag upp mina bilder :)

Link to comment
Share on other sites

Det var verkligen skittrevligt och otroligt intressant och roligt att se allt!! Jag lämnade in rullen för framkallning idag, så om jag har tur så har jag lyckats med bilderna... då kommer dom upp här så fort jag får hem dom... tyvärr så hade jag glömt att kolla batteriet i digitalkameran :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Mycket bra monter som hade satts upp :thumbup: och ett trevligt bemötande gjorde nog att många fick upp ögonen för våran passion :D

Bra jobbat killar :thumbup: :thumbup:

Caper ;)

Link to comment
Share on other sites

Jontes bil var med i bilsports bildkollage "www.bilsport.se"

1a raden , nionde bilden uppifrån

tack till alla närvarande för en jätte-trevlig helg !!

Mc motorn var en Honda ST 1100 Pan European (Stavning ?)

Björn

Link to comment
Share on other sites

Jontes bil var med i bilsports bildkollage "www.bilsport.se"

1a raden , nionde bilden uppifrån

tack till alla närvarande för en jätte-trevlig helg !!

Mc motorn var en Honda ST 1100 Pan European (Stavning ?)

Björn

ehhh va??

*rusar iväg och kollar*

jajjamän....wow....mina s.k 15 minutes of fame :D

Link to comment
Share on other sites

Sent om äppel-cider så är äntligen bilderna från Elmia sorterade och www:ade.

Här är länken:

http://www.peterlindberg.com/pickup/081_ww...2005/index.html

Vill man använda bilderna på egen sida eller i ngn publikation så måsta man kontakta mig! :)

Ehum.. det var jag som skrev det där.. hade missat att logga in...

:icon_oops: :icon_oops: :icon_oops: :icon_oops: :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Ett tack från Mässan .

hmm.. är det bara jag som inte får ner filen ?? :(

jag brukar iof ha svårt med PDFer härifrån men det kanske beror på att jag kör mozilla firefox iställer för pyttemjuks iexplorer ?? :icon_blink:

Link to comment
Share on other sites

hmm..  är det bara jag som inte får ner filen ??    :(

jag brukar iof ha svårt med PDFer härifrån men det kanske beror på att jag kör mozilla firefox iställer för pyttemjuks iexplorer ?? :icon_blink:

Jag får upp den! PDF-filen alltså :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...