Jump to content

Litet fräsjobb


rug

Recommended Posts

Jag har en liten platta jag skulle behöva tillverka eller få tillverkad. Det är en platta för att flytta oljefiltret som är alldeles för nära tvärbalken i mitt bygge. Jag testade en onlineshop för CNC som kommit upp i mitt instagram-flöde 😏 men dom ville ha över 4000 kr för att tillverka denna del...
Jag har en liten svarv (90mm dubbhöjd) och en pelarborr hemma. Jag skulle i princip kunna göra denna platta själv med 8mm aluminium och pelarborren men det är försänkningen för o-ringarna som är bökiga. 

Har någon av er tips på vart man kan vända sig för enklare jobb som denna eller om ni har idéer på hur jag kan få ihop denna med mina begränsade verktyg hemma? Delen är 75mm x 135mm, hålen 20mm och o-ringsförsänkningen 26mm.

Jag har nån idé att jag eventuellt kan få plats i svarvens 4-backschuck (som jag inte vågat använda ännu) och svarva upp o-ringsförsänkningen men som hobby-maskinist med max 10 timmar på svarven vet jag inte om det är en bra idé 🙄

oljefilterplatta.thumb.png.aa0abe21eb60f5ebdc2c29e9c20fa616.png

Edited by rug
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...