Jump to content

Countach Mirage replica

rollexe
 Share

Recommended Posts

Har vägt ram och kaross med en våg i fyra hörn för att få ett ungefär vikt, det blev 290kg på det som är på bild. Det blev ganska mycket vikt men då är karossen och ramen stadig med innerskärmar.

5D33B83C-737E-4D57-BAA2-A9736B82CBEC.jpeg

• 2 weeks later...

Har nu sålt min un1 växellåda och letar nu efter en ny. Har tittat på två olika växellådor och undrar vad ni tycker om de olika växellådorna, för och nackdelar.

01E 6 växlad låda från en 2.5 tdi 

Porsche boxster G86/20 6 växlad låda

vilken tror ni på?

Motorn är en m60b40 och har bestämt att det blir en 01e växellåda. Adaptern tänkte jag göra själv, har hittat en del mått på nätet och börjat med en trämall för att se hur det kan bli. alternativt köpa om det dyker upp en lämplig. Jobba med motorpaketet blir till hösten/ vintern.  Har mycket med chassi och kaross under sommaren.

så om någon har en adapter eller ritning till en får ni gärna höra av er.

Det kan vara något.

det som jag förs kommer att göra är att mäta upp hur jag vill ha kopplingen för att kunna veta hur jag vill ha adapterplattna. Till motorn fick jag med en ny koppling så utifrån svänghjul och trycklpatta får jag se vilka mått det blir. Växellåda är på gång och hoppas få den nästa vecka för att mäta vidare. 

Började titta på elen till motorn och vad som behöver vara kvar och vad som behöver kopplas in. Motorn har ingen startspärr men har haft en automat växellåda. Har googlat lite på elscheman men ställer frågan här om någon använt BMW m60 motor till något bygge och sitter på lösningen på elen.

B734065C-B5E2-4667-826F-4210BE46F464.jpeg

67A27FF8-C7E8-42D4-816F-B94F4E00C13C.jpeg