Jump to content

Securon bälten efter brexit


Tomas m

Recommended Posts

32 minuter sedan, Göran Nilsson sade:

Jag köpte ett 3-punktsbälte från Mekonomen i förra veckan , artikelnummer 12705377. Konstigt att de kallas 4-punktbälte, lite förvirrande. Jag är nöjd med den.

De sitter ju i fyra punkter... rullen i golvet, omlänk, bälteslås, golv  

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Kjelland28 sade:

Köpte för nåt år sen mina 3-punkts svarta rullbälten på Classic VW Up North gav 595:- st. Men nu ser jag att dom höjt dom till 698:-

Vet du hur lång hondelen är? 

Ska svetsa fast mutterstycken till bälten.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen direkt input i ämnet men funderar på "...utan att behöva köpa från England"?!

Jag förstår att:

  1. Det är mycket mer bekvämt att handla från EU-land och slippa tull, moms etc
  2. Kan potentiellt bli billigare att handla från EU, MEN behöver inte vara det, någon måste kanske importera i kedjan

Så jag tänker att där man kan får bäst prylar till rätt pris - där handlar man. 
Kan därmed inte riktigt förstå argumentet att undvika England med näbbar och klor. Sen finns det många engelsmän man både vill och bör hålla sig borta från men har också upplevt den mest fantastiska kundservicen från just England (t.ex. NorthWest Propshaft)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Jocke4U sade:

Har ingen direkt input i ämnet men funderar på "...utan att behöva köpa från England"?!

Jag förstår att:

  1. Det är mycket mer bekvämt att handla från EU-land och slippa tull, moms etc
  2. Kan potentiellt bli billigare att handla från EU, MEN behöver inte vara det, någon måste kanske importera i kedjan

Så jag tänker att där man kan får bäst prylar till rätt pris - där handlar man. 
Kan därmed inte riktigt förstå argumentet att undvika England med näbbar och klor. Sen finns det många engelsmän man både vill och bör hålla sig borta från men har också upplevt den mest fantastiska kundservicen från just England (t.ex. NorthWest Propshaft)

Inget måste att undvika men där jag har hittat bälten sticker priset iväg med skatt och frakt.

Och securon verkar nästan bara finnas där.

Även allt(nästan) på Ebay skickas därifrån.

Därför jag tänkte det finns säkert alternativ i Sverige/EU.

Så näbbar och klor är en överdrift🙂

Edited by Tomas m
R
Link to comment
Share on other sites

22 timmar sedan, Tomas m sade:

Inget måste att undvika men där jag har hittat bälten sticker priset iväg med skatt och frakt.

Och securon verkar nästan bara finnas där.

Även allt(nästan) på Ebay skickas därifrån.

Därför jag tänkte det finns säkert alternativ i Sverige/EU.

Så näbbar och klor är en överdrift🙂

Jag förstår din tanke, absolut!
"Dessvärre" är UK så mycket större när det gäller "hemmabyggen" och försöker flera gånger att inte beställa från UK men kan vara svårt.
Bygger man med V8 som jag så blir man nästan alltid tvingad utanför EU 😉

 

Link to comment
Share on other sites

Jag handlade från UK innan brexit. Jag köpte Securon 264 från https://shop.kcpcarandcommercial.co.uk/epages/100080302.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/100080302/Products/SEC264 Sen om det är dyrt eller billigt är väl upp till var och en men bälten är nåt jag inte gärna sparar pengar på.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, Jocke4U sade:

Jag förstår din tanke, absolut!
"Dessvärre" är UK så mycket större när det gäller "hemmabyggen" och försöker flera gånger att inte beställa från UK men kan vara svårt.
Bygger man med V8 som jag så blir man nästan alltid tvingad utanför EU 😉

 

Slutar nog med UK i slutändan, vågar inte köpa Kina prylar.

 

Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, Mats Karlsson sade:

Jag handlade från UK innan brexit. Jag köpte Securon 264 från https://shop.kcpcarandcommercial.co.uk/epages/100080302.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/100080302/Products/SEC264 Sen om det är dyrt eller billigt är väl upp till var och en men bälten är nåt jag inte gärna sparar pengar på.

Blev beställning från UK.  £65.90 för 2 bälten. 

Kul att se vad det blir för tull och moms.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, tpau sade:

Jag handlade av Minispares när jag köpte då var de de mest prisvärda.

Ett annat tips är att Moss har en fransk lagerlokal så skickar utan att du behöver hantera tullen.

/T

Moss👎

Screenshot_20220201-204732-455.png

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...