Jump to content

E85 bränslerör


Recommended Posts

Sån här typ:

AN6 eller overkill AN8 som jag har
Du får betala lite i postens hantering men be dem sätta $5 i värde så blir moms försumbar.
/Vedde

Skickat från min SM-G986B via

86964a46d00363ef2a6809f6ed466360.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tusen tack

Kommer snart till bränsleledningen!

Just nu har jag precis skurit sågat och borrat klart den nya instrumentpanelen.

Sedan blir det att städa upp lite elsystem, blir halvledarreläer osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Japp. Jag körde gummislang hela vägen från början. Enda skillnaden nu är att jag har nylonslang. Man får bara se till att det inte skaver emot någonstans eller ligger för nära något varmt. Men insug/bränsle är på andra sidan motorn än varma grenröret så det är väl lugnt med värmen.

Jag har rostfria klammer med gummi. P-clips eller vad det kallas. Drog både tillopp och retur i samma klämma. 

ABA ABA GUMMIKLÄMMOR - köp billigt hos Swedol

 

Link to comment
Share on other sites

[mention=561]vedde[/mention]: hur löste du an-kopplingarna i ändarna? Hade du ngt speciellt verktyg för detta?
Samma fråga till dig Rickard, hur löste du kopplingar till bensinpump etc?
Jag köpte såna som man skruvar ihop för den typen av slang- allt från Aliexpress. Sen bara skruva ihop, easy-peasy!
/Vedde

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, Fjonkalicious sade:

@vedde: hur löste du an-kopplingarna i ändarna? Hade du ngt speciellt verktyg för detta?

Samma fråga till dig Rickard, hur löste du kopplingar till bensinpump etc?

1/4" hydraulkopplingar från Swedol, exempelvis HK-2304

Se härifrån och lite framåt:

 

Link to comment
Share on other sites

On 2022-03-02 at 09:48, Fjonkalicious sade:

Tjusigt. Mekonomen specar dåligt vilken diameter hållaren passar för. Vad har du för slang och vilken diameter har den? Mvh

@FjonkaliciousHar kollat lite i garaget och bland minna notiser . Hållaren ska passa till 12 mm diameter . På Westfielden har jag denna slang https://www.h2mracing.se/an-kopplingar-slang-c-3155/an-stalomspunnen-gummislang-c-3158/stalomspunnen-gummislang-c-4207/an6-stalomspunnen-slang-p-4695 .

Jag testade hållaren på en annan slang jag har på Maxin och den passar bättre på den tycker jag . Då är denna slang https://www.speeding.nu/p/branslesystem-an-kopplingar/an-kopplingar-an-slang/an-slang/ptfe-nylonomspunnen-an-slang/an6-nylonomspunnen-slang-ptfe.html

IMG_2191.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag kör Biltema 044 pump och ett Aliexpress micron filter. 3 bar men en BPR från Speeding min Ali höll inte måttet. Jag kör i o f s bensin än så länge men planen är nog E85 på nya motorn.
/Vedde03cf0cd80a9022e120a94fdac8a8a852.jpg

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag såg förresten att Biltema hade AN-slang för en rimlig peng. Skrev till kundtjänst och frågade om den tålde E85 och/eller E10. Fick nej till svar.

Frågade då vad slangmaterialet var för ngt och fick CPE och NBR till svar. När man sedan söker på dessa två material så verkar det som att dom klarar av E85?! Förvirringen är total. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

29 minuter sedan, Fjonkalicious sade:

Jag såg förresten att Biltema hade AN-slang för en rimlig peng. Skrev till kundtjänst och frågade om den tålde E85 och/eller E10. Fick nej till svar.

Frågade då vad slangmaterialet var för ngt och fick CPE och NBR till svar. När man sedan söker på dessa två material så verkar det som att dom klarar av E85?! Förvirringen är total. 
 

 

Jag har haft bromsslang i plast till lastbilssläp på 10 mm haft detta sen 2014

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Sedan i Mars har en bit av bränsleslangen samt en gnutta skumgummi som finns i bränsletanken legat i E85, utan att man kan se skador. Slangen var av någon form av hårdplast men tyg/metallstrumpa.

Är nog ok att köra etanol i…

476ECD4E-0010-4BD3-B9DE-33A621DCD5F0.jpeg

F1517DF7-D308-47E5-A2E6-F6D680DE162E.jpeg

13A8CCAD-D7B4-4D39-961E-E58920A6C52A.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...