Jump to content

Suzuki SJ 410 ombyggnation


steel

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hej.

Jag har med glädje följt dina filmer. En undran, ram och axlar sitter på åkhöjd på fixturen, dämpare och fjädrar är fullt ut fjädrade. Jag hoppas att det är jag som fattat fel, annars blir det göra om för dig tyvärr.

Med en förhoppning om ett Gott Nytt byggår.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej, Offroad !  Kul att du gillar filmerna.  Det är lite lurigt som du skriver och egentligen har jag gjort "fel". Axlarna är i tänkt max utfjädrat läge i fixturen. Väldigt lätt att tänka bort sig när jag gjort så. Kommer även i ett delikat läge nu när det gäller panhardstagen och styrtstaget. Hur mycket ska jag eventuellt "förskjuta" dessa i sidled ??

 

Mvh Pär

Link to comment
Share on other sites

19 timmar sedan, Mildseven sade:

Med tanke på alla dina projekt är du gift?

😀😀👍 Mildseven, lyckligt gift sedan många år! Har en lika projekttokigt hustru som jag själv är,  turligt nog. Så jag får hålla på och greja på min kant.

Mvh Pär 

Edited by steel
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej, kul med solceller @Jocke4U, du kommer inte att ångra dig. En kompis Fredrik P var med på Klotet idag på P1: https://sverigesradio.se/avsnitt/sa-sanker-vi-elpriserna-mitt-i-omstallningen  och pratade om fördelarna med sin anläggning !! Värt att lyssna på.

Mvh Pär

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Hej, håller nu på att jobba mig in i verkstaden och börjat med det som står längst ut mot porten, Suzukin.

Fixat med avgassystem, tank, golv, plåt över växellådor, upphängning av bromsrör och bränsleledningar, bakljus, ny förgasare, elektronisk tändning, tak och skärmar. Bara funktion inget finlir. Lite småplock kvar.

20240206_161936.thumb.jpg.38664488cf8885c77b3ff8b200b0b7a8.jpg

Mvh Pär 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Hej, nu är den nere på egna hjul, orkade inte plocka ur motorn så telfern fick jobba😬20240215_150909.thumb.jpg.0c45f7647ff77248aa17f05025dd45d4.jpg

Den väger mindre än 1000 kg iaf. Har fixat med batterihylla, elektrisk styrservo etc.

20240215_152319.thumb.jpg.014611bdcffbee876ef763700417e1fb.jpg

Blir ganska frän, fattas fästen till nummerskyltar, sedan tror jag alla fästen är klara👍

Mvh Pär 

Edited by steel
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...