Jump to content

växelreglage audi 01e


robertk

Recommended Posts

Hej, 

Någon som byggt växelreglage för audi 01e och vill dela med sig av vilka delar som funkar? Tänker mest på vilken växelspak och vilken vajer  ni köpt (med lämplig längd). 

Har ni bild på installationen så är det också uppskattat. 

Tack på förhand!

Mvh Robban

Link to comment
Share on other sites

Jag har tyvärr inte byggt klart länkaget, men principen för växlingsmekanismen finns på modellen från Grabcad om man vill använda den.(finns några måttfel i den dock, men tänker man till så löser det sig lätt)
https://grabcad.com/library/audi-01e-fwd-6-speed-gearbox-1

Link to comment
Share on other sites

Hej. Tack för info har kollat på den och tänkte göra delarna som sitter på växellådan. Själva växelspaken och dess delar tänkte jag försöka hitta en befintlig som skulle kunna passa. Normalt så går ju kablarna framåt vilket inte är helt optimalt. Kanske bara vända på grejorna? Man vill ju att de ska gå bakåt för att få lite kortare kablage. 
vilket fall som helst så bör det bli speciallängder på kablarna. Kanske finns det något företag som tillverkar längder på beställning.?

Link to comment
Share on other sites

Ta från bilar med motorn bak, t.ex. porsche, Toyota mr2 etc.

Beroende på vart vajrarna är infästa i spakstället så kan man behöva invertera vissa funktioner på växelföraren på lådan.

Så skaffa spaken du vill ha innan du gör växelföraren.

Link to comment
Share on other sites

On 2021-11-04 at 10:00, robertk sade:

Hej. Tack för info har kollat på den och tänkte göra delarna som sitter på växellådan. Själva växelspaken och dess delar tänkte jag försöka hitta en befintlig som skulle kunna passa. Normalt så går ju kablarna framåt vilket inte är helt optimalt. Kanske bara vända på grejorna? Man vill ju att de ska gå bakåt för att få lite kortare kablage. 
vilket fall som helst så bör det bli speciallängder på kablarna. Kanske finns det något företag som tillverkar längder på beställning.?

Jag beställde här :

https://midwestcontrol.com/shop/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...