Jump to content

Aluminiumhuv till seven replika


J87

Recommended Posts

En bra aluminiumhuv med gälar. Professionellt gjorda gälar. Polerad, är i gott skick. Huven passar en seven replika, for för Caterham noskon fram.

Mått längd och bredd i övrigt nära dem för Caterham Classic, dock något högre bak. Urtag höger för dubbla förgasare.

Blivit över och stående så säljer till den som behöver. Finns i Göteborgsområdet.

1271618894_Huv1.thumb.jpg.c214ea957173204e56915773566cf263.jpg

1377967881_Huv2.jpg.2081aeef7f77d14cb84c3268b94fe108.jpg

578869925_Huv3.jpg.ce2e7c1d1d57aad9b1eb5881efeeeb30.jpg

Link to comment
Share on other sites

Priside, 1200:-

(Anm; bara en plan aluplåt kostar mer än hälften). Gjord från ett gälat ämne, i en plåt bra för polering. Från en proffsbyggare som för många år tog fram plana gälade huvplåtsämnen som passade Seven mm. Suttit många år på min seven replika, vid ombyggnad för några år sedan blev huven över och stående. Urtag höger sida för DCOE förgasarfilter. Haft två olika motorer i bilen med lite olika längdposition så urtaget är gjort ngt längre. Ömtålig alu så är inte lämplig skicka som frakt.

Link to comment
Share on other sites

Jag vill gärna ha den men åker sällan till Göteborg och som du säger så kommer ev fraktbolag att förstöra den.
Hmm, dilemma.

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hittills under min bils trettiotreåriga liv i lite olika utföranden har den haft fyra olika huvar.

De första två var bägge helt utan gälar. Den tredje som jag säljer här (och min nuvarande som sitter på) har båda rejält med gälar.

Kan konstatera det blev en MKT stor skillnad i temperaturer i motorrummet då den fick en gälad huv!

Dvs lägre temperaturer.

Link to comment
Share on other sites

Vi ska till Alingsås och hämta en bil inom kort är det i närheten?
Är en Elbil och vi ska tillbaka till Uppsala så vi kan inte åka för stora omvägar p g a laddning och långt hem.

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kan så vara givetvis!?

Eftersom jag donat med hittills fyra olika huvar på min bil så vet jag alltför väl vilket pyssel och jobb det är få till dem någorlunda bra. Och att fixa gälar är ett knepigt område.

Eftersom min bil råkar vara en mkt nära replika Caterham så är huven lik i bredd och form mot noskon och scuttle om än aningen mindre i längd. Den huv jag har på och som passar mkt bra är nu en lätt modifierad/kortad Caterham originalhuv. Som sitter mot en Caterham noskon placerad en aning högre satt än originalet.

Så för den som bygger en bil nära "originalet" så borde huven kunna vara användbar. Men jag vet mycket väl att bilar finns i olika mått och dessutom då tenderar bli helt personliga. Och att motorer har mkt olika höjd.

Huven gör inte ont där den står, tänkte bara lägga ut den om någon behöver och råkar vara intresserad!

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hur din huv ser ut Vedde så är jag tveksam till om nån behöver den mera än du ! 
Så är det! Och jag vet det!
Ska plasta en huv i vinter istället.

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...