Jump to content

Söker hjälp med svarvning samt omborrning av bultcirkel, västkustsområdet


Cassius

Recommended Posts

Har lite blandat jag skulle behöva hjälp med, och fick tips om att höra mig för här 🙂 Allt behöver inte utföras samtidigt, eller ens av samma person. Men en lista på vad jag söker hjälp med finns nedan.

Omborrning av 2st Volvo 240 drivaxlar till 4x100 bultmönster.
Svarvning centrumhål bromsskivor från 59 eller va de var till ca 73mm 
Omborrning av bultmönster från 4x98 till 4x92 på ovan skivor (Kan jag även lösa själv om det vid svarvning går få en liten skåra på 92mm så jag träffar rätt med första hålet)
Svarvning av centrumhål bromsskivor från 64.1 till 65.1 (kan jag slipa upp själv med, men är svarven ändå igång så.. :))

Ovan är det jag främst söker hjälp med!
Sen har jag även två fjäderben som skulle behövt blästras, samt tas upp utrymmet för drivaxeln på. Är nog enklast gjort med en fräs. Utrymmet behöver bara tas upp 2mm på diametern så inget större fräsjobb, dock lite bökigt att få upp det vettigt i fräsen. Samtidigt är det inget precisionsjobb heller.. enbart för frigång till drivknuten 🙂

Jag finns i Göteborg men kan absolut tänka mig åka en bit för att få hjälp med detta!


Mvh
Johan
070 356 1917/johaneriksson429-snabel-a-msn.com/PM eller här i tråden 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...