Jump to content

Stolar


Sonett97

Recommended Posts

Jag har just köpt en bil men då det saknas stol på passagerasidan (tejpade sittunderlag just nu) och stolen på förarsidan är utan rygg/nackstöd
så söker jag efter vettiga stolar med ryggstöd. Har kollat runt på massor av platser men hittar inga som är smala nog.

Har bara 38-39 cm plats för stolen så det verkar vara svårt. Hittade någon men den var i kolfiber och kostade på tok för mycket.

Är det någon som har tips på stolar? Behöver inte vara stoppade utan en ren skalstol är OK bara den har rygg/nackstöd.

IMG_1771.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolla med Intatrim i England, dom har b.la. denna https://intatrim.co.uk/products/ranger/
Den är smal, men du får säga till för att få urtag för bälten o stolarna.
Priset är för en uppsättning (2st) stolar och inkl VAT, dvs. du får säga till dem o fakturera utan VAT och så räkna den summan gånger 1,3 för att få med moms o tullkostnader.

Link to comment
Share on other sites

47 minuter sedan, Sonett97 sade:

Tack för tipset😀 Ser lovande ut men jag få kontakta dom för enligt beskrivningen så går det inte att får urtag för bälten.
Hittade heller inte hur dom fästs i bilen

du tar av dynan och borrar hål genom botten bara (glasfiberkropp)
mailar du så går de mesta o ordna, jag bommade hål i sitsen när jag beställde då jag tänkte köra 4P först, fick ordna med hjälp av en sadelmakare i efterhand...

Link to comment
Share on other sites

19 timmar sedan, swedishGT40 sade:

du tar av dynan och borrar hål genom botten bara (glasfiberkropp)
mailar du så går de mesta o ordna, jag bommade hål i sitsen när jag beställde då jag tänkte köra 4P först, fick ordna med hjälp av en sadelmakare i efterhand...

Fick svar väldigt snabbt av dom och som du skrev gick det mesta att ordna. Tror det blir en beställning av dom, ska bara fundera på färger.
Priset är ju också humant, 6500 kr ex frakt för två stolar och monteringsskenor som är justerbara.

Link to comment
Share on other sites

On 2021-09-03 at 10:54, swedishGT40 sade:

Jag var nöjd med finishen för det humana priset.

Det enda jag kan klaga över är att ryggpartiet var limmat mot stommen, tog inte lång tid innan det inte låg som det skulle längre...

Nu har jag lagt beställningen och det ska ta 6-8 veckor för tillverkningen sedan räknar jag med att det 
tar 1 - 2 veckor att få  hem dom. Dom var väldigt bra att ha att göra med, bra kommunikation.
Lite pyssel i vintermörkret 😃
Ditt tips var perfekt 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...