Jump to content

Nya bensinen


Recommended Posts

Under en tur med sjuan råkade jag ut för något som inte har hänt mig på två säsonger - ånglås. Symptomen var samma som när jag tävlade under 70-talet med Saab V4 std B, vid start på sträcka stått på tomgång, i med ettan fullgas och iväg i med tvåan och då dog bilen. Saab hade en kit till den mekaniska pumpen för att slippa ånglåset. 

Jag hade kört sakta en längre sträcka, vi parkerade och var borta en kvart. Startade bilen och sen dog den. Försökte starta men ingen lycka, elpumpen som sitter i tanken gick kort en stund. Väntade ca. 5min p´åt igen, pumpen går längre tid och bilen startar. Har inte ändrat nå´t i konfigurationen, eller på pump, filter mm. Har MC insprut och Malpassi BTR 1:1, returledning.
Jag tror att nya bensinen ställer till det, har ni råkat ut för bekymmer? Utöver ökat bensinpris, och att den går åt så fort.
/bengt

Link to comment
Share on other sites

Har också funderat på detta, har under sommaren haft startsvårigheter med halvvarm motor på denna. Har dock inte kollat över den tekniskt än så kan inte säkert utesluta att det är ngt fel på motorn/förgasaren.

Men jag har funderat lite på om den oönskade bränsleförändringen kan spela in.

Har försökt tanka 98 för att kunna utesluta E10 men det lyckas inte alltid pga tillgänglighet.

Följer tråden med intresse.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...