Jump to content

Motor och plats


BoA

Recommended Posts

Hej Nu behöver jag lite hjälp. ;)

Jag får inte rigtigt plats med motorn i bilen....... dvs plats får den men inte riktigt vart den skal vära.

Det jag undrar är om nån har ltie bilder på hur eran ramar ser ut i utrymmet för motorn. Dett finns lite stag där som jag kanske får flytta på....... :icon_blink:

Så bilder tack..... Jag skal prova ta lite bilder själv och fråga mer sen........

PS: Luego Velocity ram och Yamaha R1 motor

Mvh

Bo

Link to comment
Share on other sites

2274 bilder, hmmmm

Det jag är efter mest är i första hand bilder av motorrummet utan motor. Bara för att se vad som finns där, och om jag eventuelt kan klara mig med mindre än vad jag har nu, eller om jag bör konsturera något nytt.

/Bo

Link to comment
Share on other sites

BoA skulle vara kul om du hade några bilder på ditt bygge, gärna när du fått i motorn också. ;)

Det kommar i kväll. Jag måste jobba färdigt här först :blink:

Det gör det oxå lite lättare för mig att förklara problemet med plats :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. några bilder på MCsjuor utan motor har jag inte.. det kan jag svara på med en gång... :(

å jag kan givetvis tänka mig att dela med mig av bilderna, men då får någon sponsra med utrymme.. ;)

som det är idag tar de ca: 360 mb i utrymme...

dock är det istort sett alla bilder på era byggen oxså vilket ni kanske inte behöver dubletter på... ca: 65 mb (ja, jag sparar alla bilder ni postar.. :icon_oops: )

så isf, behövs det bara ca: 300 mb.. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Nu behöver jag lite hjälp.  ;)

Jag får inte rigtigt plats med motorn i bilen....... dvs plats får den men inte riktigt vart den skal vära.

Det jag undrar är om nån har ltie bilder på hur eran ramar ser ut i utrymmet för motorn. Dett finns lite stag där som jag kanske får flytta på.......  :icon_blink: 

Så bilder tack..... Jag skal prova ta lite bilder själv och fråga mer sen........

PS: Luego Velocity ram och Yamaha R1 motor

Mvh

Bo

Du kanske kan kolla lite på vårat bygge på dala7:s hemsida dala7.se. Där finns det lite byggen på gång.

Vi fick bygga om lite för att få plats med motorn...dom bilderna kanske kan vara till nå´n hjälp. Kolla under Tommy och Eddy Borg. Men glöm inte att ta en titt gå de andra byggena. :wohow:

Eddy

Ps Sorry :icon_oops: såg inte att det var MC motor som du bygger med :icon_oops: Ds

Edited by Eddy
Link to comment
Share on other sites

Som ni ser här är det staget längst inna som är problemet. den sittar precis vart jag skal ha oljafilter, kylare mm.

Det jag undrar på är :

1: Finns det staget på alla ramar ?

2: Vad tror ni fungerar bäst ? flytta staget ner under ramen, dvs sänka det ca 2,5cm och svetsa på undersidan av de andra rör, eller göra om det hel som det synas (kanske) på j*vligt dårliga Photoshop bild............ :icon_oops:

post-4-1099600744.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmm..  några bilder på MCsjuor utan motor har jag inte..  det kan jag svara på med en gång...  :(

å jag kan givetvis tänka mig att dela med mig av bilderna, men då får någon sponsra med utrymme..  ;)

som det är idag tar de ca: 360 mb i utrymme... 

dock är det istort sett alla bilder på era byggen oxså vilket ni kanske inte behöver dubletter på... ca: 65 mb  (ja, jag sparar alla bilder ni postar.. :icon_oops:  )

så isf, behövs det bara ca: 300 mb..  :)

Prata eller PM 'a zaphod om serverutrymme...

skulle gå att bunta ihop dom i klungor och lägga upp

typ som ett tiotal .zip eller .rar filer att ladda ner....

den guldgruvan ska du väl inte få sitta på lugnt i ensamhet... :D

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har synpunkter på min jättefina Photoshop förslag ?

Jag tror att det skulle fungera utmärkt. Trotts allt så väger ju en MC-motor inte särskillt mycket, så det borde hålla utan problem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...