Jump to content

Bortskänkes: Orginal duratec delar


rug

Recommended Posts

Har ett par bitar som kanske är till nytta för någon men som annars hamnar på skroten.

Alla delar från 2007 2.0 duratec ur en ford focus.

Komplett insug med spjällhus

Databox

EGR-ventil

Vattenblock baksida motor

Finns i Knivsta utanför Uppsala. Skickas helst inte men kan nog övertalas om väder och vind ligger rätt.

16215028070104849551436297655684.thumb.jpg.9f5eb5d9ca0ded3dda580e4532152fbc.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Tråget sitter fortfarande kvar och jag har det nog gärna kvar som "damskydd" tills jag har bytt. Vet inte riktigt vad jag ska byta till men jag behöver byta. Har inte mycket plats att leka med under motorn så i värsta fall behövs en torrsump... om du inte har så brottom så kanske originaltråget blir tillgängligt inom några veckor?

Jag har numera 2 byggen 😅 

Denna duratec ska ner i min gamla Fiat 124 coupe. Älskar bilen men har tröttnat på högljud växellåda och småsaker som går sönder och kräver 3-4 leveranstid på delar varje gång... den ska bli lite moderniserad med ny drivlina men kommer för övrigt vara original. Finns lite utmaningar, bla med att ha kvar original hastighetsmätare och andra mätare.

Andra bygget som är pausat pga platsbrist är en Ockelbo-ferrari och har en byggtråd här någonstans!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har Racelines wetsump som är lägre och mycket smäcker och håller en extra liter samt funkar på bana. Har en motor till och jag gjorde mig av med tråget men om jag skall sälja min nuvarande kan det vara bra att kunna erbjuda optionenmed eller utan Raceline tråget.
Jag tar gärna rubbet och kan hämta hos dig, kan komma med min sjua så kan du se min Duratec i sjuan.
Jag skickar pm med mobil så hittar vi tid.
/Vedde

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...