Jump to content

JPR Wildcat E- type kaross säljes. SÅLD.


Recommended Posts

Då jag flyttat till ett för litet dubbelgarage för tre projekt, så väljer jag att sälja Jaguaren.

Svartmetallic JPR Wildcat serie 1 kaross, inte perfekt, lite dåligt underarbete, men funkar. 10 cm bredare än original bak. Serie 2 spårvidd. Framskärmarna måste därför kapas upp till motsvarande serie 2 öppning så det går att svänga. 

Vindruta, sidorutor, fönsterhissar, dörrhandtag, några instrument och baklyktor ska vara originaldelar från Jaguar E type.

Svart cab och rör till ställningen.  Finns låga stolar, ny Momo träratt. Taunus? Styrväxel. Ny QA1 rörbärarmar med nya skivor och ok, spindlar och nav från Mustang. Gaz 1,9" dämpare. Däck och fälgar är nytt.

Aluminiumkylare, aluminiumtank med Saab 9000 pump och armatur. Saab 900 2,0 185 hk motor med Omega växellåda sitter i, Speedparts box, KL racing IC, men jag kan spara detta till andra projekt.

Nybyggd ram i 40x40x2 och 30x30x3, inte helt färdig. Scorpio 7,5" öppen diff och bakbromsar monterade. Gjort för Haynes bärarmar och 4 dämpare bak, en del jobb återstår där också. 

http://www.jprwildcat.co.uk/

Allt 25000. Köpte den för det dubbla förra sommaren. Bilen finns i Nora.

PM eller ring 0703 626 929 

Christer J.

 

20190813_205001.jpg

20191117_195926.jpg

20200306_155049.jpg

Edited by Christer J
Såld.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Christer J changed the title to JPR Wildcat E- type kaross säljes. SÅLD.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...