Jump to content

S: Audi 01X FWD växellåda


Cassius

Recommended Posts

Audi 01X 6 växlad manuell låda säljes.

Inköpt för ca 5 år sen från bildelsbasen, 14 500 mil om jag minns rätt.

OBS! Kommer från en 3 liters bensinare! Så utväxlingen är klart sportigare än diesel varianterna som finns av denna. En del källor säger att den är närapå lika stark som en 01E, andra säger tvärtom. Verkar finnas dom som knäcker dom i originalbilar, och dom som åker 400-450hk dag ut och dag in utan bekymmer. Mellanhuset är till skillnad från 01E'n i aluminium så något lättare, i övrigt mer eller mindre identisk med en 01E på utsidan.

Utväxling:
Final: 3:75
1st: 3:667
2nd: 2.053
3rd: 1.423
4th: 1.065
5th: 0.853
6th: 0.730
Reverse: 3,40

Säljes då jag av olika anledningar vill använda mig av en upp och nervänd låda, denna går inte diffen vända på vad jag förstått i efterhand så den går inte vända utan att också vrida motorpaketet 180 grader.

Köptes för 5000, hade varit trevligt att få igen dom pengarna men inget krav 🙂

Lådan finns utanför Skellefteå, men kan levereras i närheten av E4an och sedemera RV40 mellan Skellefteå och Göteborg någon gång innan semestern (Ska upp och hämta andra saker med släp). Alternativt hämtas i gbg närmare semestern.

Nås enklast på JohanEriksson429@msn.com men läser även här var och varannan dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...