Jump to content

KÖPES: Elektrisk vattenpump 12 volt , 8-9bar Avslutad


Göran Nilsson

Recommended Posts

Hej

Jag tänkte spruta lite vatten på kylaren och därför söker jag en vattenpump, 12 volt, 8-9 bars tryck.

Jag har fått  tag i fina dysor från de som sysslar med terrarium, väldigt små droppar. De har pumpar men 24volt eller 230volt.

ebay, amazon, CDon har men en månads leverans från kina , jag vill inte vänta så länge.

 

Edited by Göran Nilsson
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Mats Karlsson sade:

Tror inte en spolarpump fixar 9 bar.

Nä, vanliga spolar pumpar fixar inte  så höga tryck.

jo, jag hittade massvis av sådana pumpar som du länkar till men alla hade leverans mellan 5-28 Maj. Jag vill ha garanterat ha inom en vecka utan att betala 1000kr

Link to comment
Share on other sites

Sen är ju frågan om du får tillräckligt flöde.

Gamla evo8 bilar hade spolmunstycken från strålkastare som sprayade laddluftkylare. Tror det var en vanlig spolpump till lysen.

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, tpau sade:

Undrar vad de är för klös i strålkastarpumparna till nyare bilar, de brukar ju låta ganska bra o flöda en hel del

Jo, jag har också funderat i den banan men vad jag har förstått så är inte volymen lika viktig som storleken på vattendropparna, ju mindre desto bättre kyleffekt.

Link to comment
Share on other sites

  • Göran Nilsson changed the title to KÖPES: Elektrisk vattenpump 12 volt , 8-9bar Avslutad

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...