Jump to content

Motor till lättviktsbygge.


Bertil1

Recommended Posts

En Honda ST1100 motor med 5-växlad låda säljes. 100 hästar med bra bottenvrid och väger ca 70 kilo komplett. Dessutom har jag kardan, kabelstam med CDI-box, både Haynes och Clymers manualer. Den har stått med inoljade lopp i mitt varmgarage i 14 år och den jag köpte den av hade haft den i 3 år under samma skyddade förhållanden. Enligt motornumret är det en -91:a men bör inte ha gått så långt. En liten skrapskada på kopplingskåpan behöver lödas, annars är den mycket fin.

Tanken var att ha detta i en Fiat 126 och att besiktiga som ombyggt fordon, men projektet har avstannat och lär nog aldrig bli färdigt. Åren går och jag har blivit för gammal.

Det är en vacker motor, helaluminium V4 med förgasare, så tanken var ju att köra utan baklucka, som på en ban-Abarth eller en Baya Bug, så den skulle synas.

För grejorna vill jag ha 3000 kr, vilket är hälften av vad jag har lagt ut.

Skulle någon tända på Fiat 126-idén så finns en komplett rostfri kaross i snurra, sportstolar, renoverade alufälgar med nya däck, kuggstångsstyrning, skivbromsar till fram och bak, massor av delar till bilen, som är en 75:a och kvar som avställd i registret. Dessutom finns en 126P från -96 som reservdelsbil. Pris för allt kan diskuteras.

Grejorna finns mellan Uppsala och Gävle, 12 mil norr om Stockholm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...