Jump to content

Ducati varvräknare


sorin

Recommended Posts

Hej 

Behöver lite hjälp här . Finns säker många av er som håller på med hojar också inte bara med bilar . 

Jag har en Ducati Monster 900 ie  från 2000 . För ett tag sedan hade tavlan i varvräknaren skakat loss . Efter lite våld har jag likats sära på den och skruvar tillbaka tavlan och limmat tillbaka mätarhuset . Tyvärr har limmet som skulle fungerat på plast  förstört den helt och bestämde mig för att köpa en ny NOS varvräknare . Köpte en med exakt samma artnummer som den gamla men jag får inte den att fungera . Belysning fungerar ,  oljelampa lyser och släcks när motor är i gång men nålen rör sig inte alls . Måste den programmeras eller finns det nåt transport skruv / säkerhet som måste tas bort först  ?

Andra problemet är nu att efter några gånger jag har start hojen så vill den inte starta igen . Jag kan höra bensinpumpen i några sec när jag slår på tändningen men det händer ingenting när jag trycker på start knappen . Batteriet är fulladdat . Kan det vara nåt med start motor ?

Tacksam för svar 

Sorin IMG_0096.thumb.jpg.512ececd7f903003816b9d2c325e89b2.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Har en monster dark 2001ie men har dessvärre inte koll.
Lämnar allt till Biscaya när det gäller service men har meckat lite startmotor och drevet som slår till och från vid start( glömt namnet).

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Start motor funkar nu . Jag slog på den med en plastklubba sen la jag den i växel och ryckte lite i hjulen . Har provat några gånger nu och den startar som det skall . Varvräknaren vill fortfarande inte fungera . Har fått lite tips från andra Ducatister få se om jag får i gång den . 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...