Jump to content

Avgassystem GT40 och utrymme


Jocke4U

Recommended Posts

Hej,

Bygger som sagt en Tornado GT40 och funderar på att köpa ett avgassystem från SothernGT. Dock svarar Mick "we cannot be sure the exhaust will fit your tornado set up".

Ska ringa honom på mådag men tänker att det borde vara lugnt med clearance till karossen då det bör vara mindre variationer; möjligen om det skiljer sig mellan Tornado och SGT på t.ex. balken mellan stötdämparna och kan vara tajt.

Kna någon med SGT skicka några foton hur det ser ut med "balken" för att få en känsla?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Gissningsvis är det höjden på motorerna som varierar mest mellan bilarna, min misstänker jag ligger lägre i ramen så balken borde i så fall knappast vara något problem. Höjdmåttet från B, översida ram till översida motorblock/kopplingskåpa vid C. är ca. 360mm

Avstånd, höjd B, översida ram till A, översida tvärbalk ca 375mm (lite svårt att mäta noga med alla rör och prylar på plats men +/-5mm)

Avstånd längd C, bakre kant block till A, framkant tvärbalk 250mm. Mellan balk och kaross är det 220-230mm.  

Återkom om det är några fler mått jag behöver ta.

Balkmått hästsko 2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kom på nu att jag ju faktiskt har lite bilder som ju borde vara intressanta:prop:. Dom är på en rörhög som är levererad av SGT men till en annan GT40, passade på att hänga dit dom på min lite löst och fotografera:icon_thumbup:

IMG_4867_resize.JPG.abdc99a488dfc867a108b5a9864399cc.JPG

IMG_4874_resize.JPG.7335e3fa0b54839df00da21820c400ec.JPG

IMG_4877_resize.JPG.a5d50c9d0ab8efed84cbe4108964ab9b.JPG

IMG_4913_resize.JPG.7ab00933f6f2703b027595adb5c0ebcb.JPG

IMG_4916_resize.JPG.b52b62b121156f639e3f6df90db4a31f.JPG

 

Edited by Arto
Link to comment
Share on other sites

Supertack Arto 😍
Tror jag kommer chansa på ett system från SGT men skippa den keramiska coatingen ifall jag behöver modda lite. Tvärbalken är lättare att modda och som det sitter just nu så behöver den kanske modifieras ändå. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...