Jump to content

Val av batteri och batteripoler?


Mats Karlsson

Recommended Posts

Jag behöver bestämma plats för batteriet i mitt bygge och tittar på en sånt här MC/skoter batteri från Biltema.

https://www.biltema.se/bil---mc/mc/mc-reservdelar/mc-batterier/gel-batterier-for-mc-och-skoter-2000019520

Vad för batteripoler använder på till ett sånt, har inte sett den typen tidigare?

Link to comment
Share on other sites

Man använder vanlig ringkabelsko. Kan rekommendera Odyssey PC625 i batteriväg. Har fungerat perfekt för mig i alla år efter att ha gått igenom två Biltema MC-batteri på 4 månader. 

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Morty sade:

Man använder vanlig ringkabelsko. Kan rekommendera Odyssey PC625 i batteriväg. Har fungerat perfekt för mig i alla år efter att ha gått igenom två Biltema MC-batteri på 4 månader. 

Jag har lite av samma erfarenhet dock så har det varit ett litet bilbatteri som jag fått byta med jämna mellanrum. Men efter att jag bytt till ett Odyssey PC680 har det hållit många år👍

 

//Nisse

Link to comment
Share on other sites

Jo 625 har funkat för mig men om bilen stått nån månad så får man inte så många startförsök innan det segar lite och nån gång har jag fått ladda lite innan det orkat starta bilen. Nu ska det väl förhoppningsvis vara bättre på denna lite modernare motorn med orginal insprutning och jag gillar tanken att kunna köpa ett nytt batteri vilken dag i veckan som helst 15 minuter hemifrån.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...