Henrik H 11 Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Hej! Då var det dags för ett nytt projekt. Det kom en låda från England för nån vecka sedan, och det har inte hänt mycket därefter. Endast lite fundera, inpassning och koll på delar. 3 Quote Link to post Share on other sites
Göran Nilsson 146 Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Nu vill vi se vad du har i lådan, att bara visa en oöppnad låda är bra för att retas 😎🤪 Quote Link to post Share on other sites
Henrik H 11 Posted December 16, 2020 Author Share Posted December 16, 2020 Jodå, det kommer lite mer bilder. Har packat upp lådan så det blir nog lite gjort i helgerna framöver! Quote Link to post Share on other sites
Toobb 0 Posted December 16, 2020 Share Posted December 16, 2020 Kul! 😁 Kommer den komplett med hjulupphängning osv? Vad blir det för spis? Quote Link to post Share on other sites
Henrik H 11 Posted December 17, 2020 Author Share Posted December 17, 2020 Här kommer en liten spec på hur det är tänkt - Chassie med bärarmar MK - Motor MX5 BPZ3 - Växellåda MX5 6-petad - Bakaxel MX5 äldre 1,8 med LSD Bifogar även några bilder hur den ser ut... Bortse från det stökiga garaget... 4 1 Quote Link to post Share on other sites
Henrik H 11 Posted March 8 Author Share Posted March 8 Ursäkta dåliga uppdateringar här... SFRO 1 är gjord och montering påbörjad. Lite bromsrör, bränslerör och elsystem påbörjat! Funderar även över vilken höjd man bör ha expansionskärlet på? Original sitter det rätt lågt på sidan av motorn. Quote Link to post Share on other sites
Henrik H 11 Posted April 2 Author Share Posted April 2 Då var det fixat lite med bromsar, samt en hel del med elsystemet... 2 Quote Link to post Share on other sites
vedde 472 Posted April 3 Share Posted April 3 Oj, du valde de tunga skivorna. Men med dem Wilwood biter det gott, jag hade mina på förra sommaren med solida skivor och det är grym verkan i dem.Skickat från min SM-G986B via Tapatalk Quote Link to post Share on other sites
Henrik H 11 Posted April 3 Author Share Posted April 3 Ja, det blev dom, mest för att det var rätt pris 😁 Jag jagar inte vikt men lite tunga är dom... Quote Link to post Share on other sites
Fizz 22 Posted Wednesday at 08:01 PM Share Posted Wednesday at 08:01 PM Vad sade SFRO om övre spindelleden fram? Den är M14 på MK, eller hur? Quote Link to post Share on other sites
Morty 169 Posted Thursday at 07:16 AM Share Posted Thursday at 07:16 AM Övre spindelleden fram brukar vara M18x1,5 på MK, i alla fall var det så från början på min och det ser ut att vara samma på denna. Quote Link to post Share on other sites
Fizz 22 Posted Thursday at 08:40 AM Share Posted Thursday at 08:40 AM 1 timme sedan, Morty sade: Övre spindelleden fram brukar vara M18x1,5 på MK, i alla fall var det så från början på min och det ser ut att vara samma på denna. Ok, tack för infon! Är det miata-spindlar eller? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts