Jump to content

Recommended Posts

Hej,

Har alltid drömt om en Ariel Atom, men utbudet på svenskreggade och vänsterstyrda är minimalt.

Häromdagen dök det upp en Ariel Atom 3 hos svenska ÅF. Vänsterstyrd och inte så många mil på mätaren. Denna är dock inte reggad i Sverige. 
Pratade med säljaren om att regga den i Sverige, MEN förklaringen till den "låga" prislappen är att det saknas original registreringshandlingar från England. Dessa finns bara som PDF.

Min fråga till expertisen, finns det något sätt att hantera detta på? Ett alternativ enligt säljaren är att regga den i England igen, frakta tillbaka den och sedan regga den i Sverige. Det funkar inte för mig.
Så, tips? Går ovanstående alls, eller får man nöja sig med att köra bana med denna bilen?

Link to comment
Share on other sites

Det låter märkligt att handlingarna "saknas", finns de i PDF bör det gå att få ut nya från Brittiska myndigheter.

Men utan original handlingar så är det i praktiken omöjligt att importera (registrera) bilen och jag skulle vara tveksam till köp även om den bara ska köras på bana. Hur vet man att den inte anmäls eller är anmäld som stulen?

Överhuvudtaget är det väl lite riskabelt att räkna med import från Storbritannien nu i och med Brexit, lite oklart hur det kommer hanteras kanske?

Gustaf

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, therealpinto sade:

Det låter märkligt att handlingarna "saknas", finns de i PDF bör det gå att få ut nya från Brittiska myndigheter.

Men utan original handlingar så är det i praktiken omöjligt att importera (registrera) bilen och jag skulle vara tveksam till köp även om den bara ska köras på bana. Hur vet man att den inte anmäls eller är anmäld som stulen?

Överhuvudtaget är det väl lite riskabelt att räkna med import från Storbritannien nu i och med Brexit, lite oklart hur det kommer hanteras kanske?

Gustaf

Jag antar att ÅF kollat detta då priset sticker rejält om den går att gatregga.

Det känns som ett jävligt osäkert kort, trist att köpa en bil som bara går på bana och som du säger, brexit hjälper inte läget.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...