Jump to content

Bussnings storlek


MikaelG

Recommended Posts

Hej!

Vilka storlekar på era bussningar använder ni på era bärarmar?

Tänkte använda fyrkants profil till tillverka bärarms fästena till chassit, och där har jag antingen 40*3 eller 50*3.

Där 40mm har ett inner mått på 34,2mm och 50mm har ett innet mått på 44,4mm, så där har jag max längden på bussningen.

Vilken storlek på bult som håller fast armen, där tror jag antingen på M12 till M14.

Det smidigaste vorre så klart om man kunnde hitta en bussning ifrån någon standard bil märke som man kan använda.

Eller om någon har tips på var man kan köpa bussningar och hylsor.

 

mvh

 

Mikael

 

Link to comment
Share on other sites

Denna typen är vanlig att använda. https://www.ebay.co.uk/itm/Haynes-Roadster-Locost-Wishbone-Bush-set-Rear-in-Black-Polyurethane-PRO/262202311236?hash=item3d0c79c244:g:GlYAAOxyOlhSztXY
 

Har själv ingen erfarenhet av just detta märket, men det går att söka efter andra fabrikat och kanske recensioner.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag använder Volvo 850's framvagnsbussning i både four linken och A-armarna Ø 32,2 utv 12 mm inv inre rörets längd är 46 mm yttre rörets längd 35. Finns på trodo.se

 Från 26 kr, många olika fabrikat, själv valde jag TRW som sägs vara leverantör av bussningar till BMW. Jag gav 155 kr  för 2 bussningar och 2 skruvar med mutter.

https://www.trodo.se/stabilisator-bussningar/volvo-850-ls-2-3-t5-166kw-28966-cid 

det finns ju även att köpa polyuretan bussningar till 850 om det skulle behövas i framtiden ! :-)

 

Edited by Kjelland28
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...