Jump to content

Eftermarknadssprut


moberg

Recommended Posts

Hej. Jag ska plocka ur mina förgasare som ja satte i min loppa. 

Är helt okunnig när de gäller insprut men ska ändå fixa insprutning till en Volvo B230. Typ testa,fråga,göra fel,göra rätt.. så till min fråga. 

Finns de nåt vettigt liggandes överblivet hos nån?

Kanske med härva?

Ååå som alltid inte för kostsamt 😉

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vad sägs om svenskt, Maxxecu?

Budgetlösning är nog löda en ms1 v2 hemma eller en speeduino, men jag tror egentligen att man som första ECU ska ha något som funkar rakt av och har support.

/T

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jag kan rekommendera MaxxECU som har väldigt bra support.  Jag hade strul med min motor som inte ville gå bra, mycket felsökning och byte av delar utan framgång, var i kontakt med Max som skickade en ny box utan tjafs. Det visade sig sedan att det var ett annat problem än ECU,n.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hur mycket hade du tänkt göra själv?

Bra support och hjälp ät viktigt om man inte har pillat mycket med det själv eller har orken och tiden att sätta sig in i det.

Mappningen kräver kunskap för att bli riktigt bra. Jörgen Karlsson som sålde/mappade VEMS hjälpte mig mycket i början och har mappat tre motorer till mig. Han höll då till i Västra Frölunda. Vet inte om han håller på fortfarande.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Har kikat på maxxecu för där har ja hittat en firma i Borås. Speeding tror jag dom hette. 

Får kolla med dom.

Tackar er å får be å få återkomma för frågor uppkommer garanterat.

Men då tar vi dom i rätt kategori 😉

//Roger 

 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, vedde sade:

Välj sprut efter vad din tilltänkta mappare är bäst på. Då slipper du allt strul.
/En som valt fel sprut!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Rätt tänkt. kollar runt här i bögda vem å vart som blir bäst för min lilla loppa 😉

ååå du hälsa Bobby å ge honom en coronakram från mej.

Link to comment
Share on other sites

Rätt tänkt. kollar runt här i bögda vem å vart som blir bäst för min lilla loppa
ååå du hälsa Bobby å ge honom en coronakram från mej.

Ha ha, självklart, han flyttar till hus om 2v så då blir det enkelt att våldgästa.
/Vedde


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, vedde sade:

Hur långt har du kommit? Ser att du började en tråd 2013, dags för bilder?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Färdigbesiktat ifjol. Kört 4-500mil . bara två små incidenter.. fläktremmen försvann utefter E20 å utgående axel med tillhörande drev flyttade ut bakåt en cm pga idioti i glömska he he. Slängde ut en annons för sköj skull men hmm vill nog inte sälja (begärde mycke pengar)

20200602_210748.jpg

Link to comment
Share on other sites

53 minuter sedan, vedde sade:

Vad sitter det för spis i? skall plocka i en B230fk så de blir ingen turbosnurra. 
Var i Sverige håller du till? Vårgårda. de vet väl alla vart de ligger .. 7mil norr Gbg mot Örebro.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej

Jag har ett Nira i3+ som jag kommer plocka ur till våren, det finns även ett innovate motorsports som kan följa med så man kan använda en bredbandslambda.

Har även en Bosch sond som gått kanske 1000 mil?

Ett äldre ECU men har fungerat mycket bra.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...